دهقان: حکومتی هستیم که در دنیا سرآمد است

 دهقان در اولین نشست کمیته صیانت از حقوق مردم که ظهر امروز (چهارشنبه)۲۵ر مجتمع فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: انقلاب ما  مردمی و پیشوایان ما  مردمی و قانون اساسی ما هم قانون اساسی مردم محور است؛ لذا پایه های ایجاد حکومت مردمی با رهبران مردمی در کشور شکل گرفته است و در ۴۳ سال گذشته در هر سال یک انتخابات با حضور و رای مردم برگزار شده است.

وی افزود: ما انحرافاتی در مردمی بودن پیدا کردیم و در عین حال که حکومتی هستیم  در دنیا سرآمد است، اما انحرافاتی پیدا کردیم که نه در شان نظام جمهوری اسلامی است و نه متناسب با قانون اساسی عدالت محور بوده است. به تدریج بخشی از مسولین ما از مردم جدا شدند و برخی مسولین از زندگی مردم فاصله گرفتند و زندگی های شاهانه برای برخی مسولان، رسم و عادت شده است و فکر کردند هر چقدر اتاق بزرگتر و صندلی‌های مجلل تری داشته باشند شان والاتری دارند و  زندگی های مجلل و ثروت های خاص رسم شد و این انحراف در حکومت شکل گرفت و  همه به صحبت کردن عادت کردیم .

وی دی عین حال تصریح کرد که البته بخش مهمی از مسولان هم مردمی ماندند و باید این مسولان هم به مردم معرفی شوند.

معاون حقوقی رییس جمهور  همچنین با اشاره به حادثه متروپل گفت:  وقتی چند سال پیش  مطرح شد که ساختمان متروپل ناایمن است، مسولان کجا بودند؟ چرا برخورد نشده است و چرا اجازه دادند ساختمان فرو بریزد، البته تعدادی که مقصر بودند، بازداشت شدند، ولی شاید اصلی‌ها را نگرفته باشند.

وی ادامه داد: مردمی بودن وصیانت از حقوق مردم با هم عجین است. کسی نمی تواند ادعای صیانت از حقوق مردم کند، ولی خودش مردمی نباشد. خدا نکند ما مسولان از خوی مردمی فاصله پیدا کنیم و به سمت کاخ نشینی برویم؛ آن روز باید فاتحه کشور را خواند.

دهقان تاکید کرد: با تغییر دولت بستر مردمی بودن دولت فراهم شد و رییس جمهور مردمی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.