روسیه: آمریکا رنج مردم اوکراین را طولانی‌تر می‌کند

 

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد، واشنگتن با تحویل تسلیحات به اوکراین شرایط سخت و رنج مردم اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

به گزارش  اسپوتنیک، این درحالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در حالی که کشورش با بحران‌های مختلف اقتصادی از جمله انرژی، افزایش قیمت‌ها و تورم بی‌سابقه در ۴۰ سال اخیر مواجه است، با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین درباره بسته نظامی جدید واشنگتن به کی‌یف گفت‌وگو کرد. 

بایدن گفت: به زلنسکی اطلاع دادم که آمریکا یک کمک امنیتی اضافی به ارزش یک میلیارد دلار که شامل توپخانه، تسلیحات دفاع ساحلی و همچنین مهمات برای توپخانه و سیستم‌های پیشرفته راکتی می‌شود به اوکراین ارائه خواهد داد. 

بسته تسلیحاتی جدید آمریکا برای اوکراین همزمان با دیدار لوید آستین، وزیر دفاع این کشور با همتایان خود در بروکسل ارائه می‌شود. 

این بسته از طریق ارائه اقلام دفاعی مازاد از ذخایر تسلیحاتی آمریکا و همچنین با استفاده از طرح کمک امنیتی اوکراین تامین می‌شود. 

موشک ضد کشتی هارپون، رادیوهای ارتباطی امن،  تجهیزات دید در شب و آموزش نیز در بسته جدید تسلیحاتی آمریکا برای اوکراین پیش بینی شده است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد که روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر کرد. 

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.