حمله نماینده سابق کنگره به بایدن/ جوک می‌گویی یا از اوضاع خبر نداری!

«تولسی گابارد»، نماینده سابق کنگره آمریکا از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کشورش، «جو بایدن» به شدت انتقاد کرده است.

جو بایدن در اظهاراتی شب گذشته (چهارشنبه) گفت هیچ‌گاه به اندازه الان درباره آمریکا خوش‌بین نبوده است. گابارد در توییتر نوشت: «بایدن گفته "هیچ‌گاه بیشتر از الان خوش‌بین نبوده است". او مدت زیادی است که سکان امور را به دست گرفته است.»

گابارد در ادامه تصریح کرده است: «ایشان یا دارد جوک می‌گوید یا اینکه کلا خبر ندارد رئیس‌جمهور کشوری است که مردم با درآمد کار تمام وقت توان تأمین مواد غذایی، سوخت و رهن خانه را ندارند.»

تولسی گابارد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ یکی از رقبای جو بایدن در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها بود. او با وجود این، مارس ۲۰۲۰ بعد از کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی حمایتش را از جو بایدن اعلام کرد.

گابارد در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های آمریکا که فیلمش را در توییتر منتشر کرده گفت: «من راهبرد شناس سیاسی نیستم، ولی به عنوان یک آمریکایی می‌توانم به شما بگویم اینکه رئیس‌جمهوری داشته باشیم که کشور را رهبری نمی‌کند و فقط دنبال مقصرنمایی دیگران است، کاملاً یأس‌آور است.»

گابارد اضافه کرد: «انتظار ما این است که رئیس‌جمهور و فرمانده کل نیرو‌های مسلح‌مان فردی راه حل محور باشد و مشکلات و چالش‌های پیش روی مردم را حل کند. اما به نظرم مصاحبه دیشب ایشان یأس‌آور و دلسردکننده بود.»

نماینده سابق کنگره آمریکا در ادامه گفت: «ایشان نشان داد چقدر [از اوضاع]بی‌خبر است. گفت که هیچ‌گاه درباره کشورمان خوش‌بین‌تر از الان نبوده است. او مدت زیادی است که سر کار آمده. فکر نمی‌کنم اکثر آمریکایی‌ها با او موافق باشند.»

گابارد در ادامه گفت: «مردم در مشقت هستند و هر روزه با چالش‌های تورم، افزایش قیمت سوخت، کمبود عرضه محصولات و مسائلی از این قبیل روبرو هستند که چه شما جمهوری‌خواه باشید یا دموکرات بر همه اثر می‌گذارد.»

آمار‌های اتحادیه اتومبیل آمریکا نشان می‌دهد که این هفته قیمت سوخت گازوئیل به بیشترین میزان تاریخی خود و ۵.۶۴ دلار در هر گالن رسیده است. ماه ژوئن گذشته این رقم ۳.۱۹ دلار و در سال ۲۰۲۰ به میزان ۳.۰۳ دلار در هر گالن بود. بر اساس اطلاعات اداره کشاورزی آمریکا، در این کشور هزینه سوخت گازوئیل ۱۵ درصد هزینه نهاده‌ها را تشکیل می‌دهد.

تحلیلگران می‌گویند قیمت سوخت قبل از بحران اوکراین رو به افزایش بود و به دلیل اختلال عرضه در دوره بحران کرونا هم رشد کرد، اما جنگ بین اوکراین و روسیه و اعمال تحریم‌ها، قیمت را به شدت بالا برد.

این در حالی است که تنها ۱۵۰ روز دیگر تا انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا باقی مانده و دولت بایدن که دستاورد خاصی چه در عرصه داخلی و چه خارجی نداشته، فرصت چندانی برای بهبود عملکرد اقتصادی خود نزد رأی‌دهندگان آمریکایی که تورم به دغدغه اصلی آن‌ها تبدیل شده، ندارد.

طبق نظرسنجی مشترک «اکونومیست-یوگاو» که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد، ۸۵ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی فکر می‌کنند که تورم بسیار جدی یا تاحدودی جدی است.

نظرسنجی فوق همچنین نشان داد که ۴۴ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بایدن «مسئولیت بسیار زیادی» در قبال نرخ تورم دارد و ۳۱ درصد گفتند که وی «تاحدودی» در قبال این موضوع مسئولیت دارد.

بر اساس این گزارش، «جنیفر گرانهولم» وزیر انرژی ایالات متحده هفته جاری به شبکه سی بی اس گفت که آمریکایی‌ها باید برای تابستان سخت آماده شوند. همزمان یک اندیشکده فعال در زمینه انرژی پیش‌بینی کرده است که قیمت سوخت احتمالا ً تا پاییز یا زمستان به کمتر از ۴ دلار در هر گالن کاهش پیدا نکند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.