گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی؛

طلا کاهشی شد/ بیت کوین ۲۰هزار دلاری

کدخبر: ۵۰۲۳۵۹
اقتصادنیوز: امروز در پی افزایش ارزش دلار و همچنین افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا، قیمت اونس طلا دربازارهای جهانی کاهش یافت.
طلا کاهشی شد/ بیت کوین ۲۰هزار دلاری

به گزارش اقتصادنیوز ، بهای هر اونس طلا با ۱۳.۵ درصد کاهش به ۱۸۴۴ دلار و ۳۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۷۳ دلار کاهش به ۱۸۴۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX، در این باره تاکید کرد: ما هنوز به نوعی در محدوده ۱۸۰۰ تا ۱۸۸۰ تا ۹۰ دلار مانده‌ایم و به دنبال کشف جهت آتی روند طلا هستیم.

فدرال رزرو آمریکا برای مهار تورم این کشور، این هفته بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره خود از سال ۱۹۹۴ را اعلام کرد. افزایش نرخ‌ها در ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

امروز بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۱.۸۷ دلار رسید. پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۴۸.۵۰ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۸ درصد افزایش به ۱۹۱۲ دلار و ۶۹ سنت رسید که هر دو در مسیر کاهش هفتگی قرار دارند.

gold_3d_b_o_usd_x

سطح جدید بیت کوین

روند نزولی رمز ارز‌ها پس از اعلام سیاست قاطع فدرال‌رزرو در زمینه مهار تورم، در روز چهارشنبه  تا حدود زیادی متوقف شد ، روز پنجشنبه در بحبوحه نگرانی‌های سرمایه‌گذاران جدید در مورد افزایش قیمت‌ها، آشفتگی جهانی و رکود در حال وقوع، وارد فاز صعودی شد.

با این حال امروز شاهد روندی متفاوت بودیم، بیت کوین امروز کمی بالای 20هزار و 300 دلار معامله شد که بیش از 10 درصد در 24 ساعت گذشته نزول داشته است و دوباره سؤالاتی را در مورد اینکه آیا ممکن است به زودی حمایت ۲۰هزار دلار را بشکند و دور جدیدی از نقدینگی ها را تحریک کند، ایجاد کرده است.

Screen Shot 1401-03-27 at 16.52.42

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید