قیمت انواع خودرو در بازار

این هفته در معاملات بازار خودرو اتفاق خارق‌العاده ای رخ نداد و همچنان اکثر بنگاه داران از رکود کامل در معاملات خبر می دهند. اما وجه تمایز این هفته نسبت به هفته های گذشته صعود قیمت ها در آخر هفته بود. حالا که به نظر می‌رسد جو روانی حاصل از خبر آزادسازی واردات در بازار خودرو دیگر کارساز کاهش قیمت ها نیست و نوسانات ارزی پیش آمده و همچنین تاخیر در اعلام آیین نامه، واردات خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار داده قیمت ها میل به صعود دارند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در ابتدای هفته با کاهش ۲ میلیون تومانی افزایش هفته گذشته را جبران کرده بود، مجدداً به ۳۰۳ میلیون تومان رسیده بود. در دو روز آخر معاملات در بازار با همان میزان افزایش مجدداً به ۳۰۵ میلیون تومان رسید و معاملات این هفته را با همین قیمت به پایان بود.

این خودرو که در مقطعی از سال تا ۳۱۸ میلیون تومان هم قیمت می خورد پس از خبر آزادسازی واردات خودرو برخلاف افزایش ۴۰ میلیون تومانی از ابتدای سال تنها ۱۳ میلیون کاهش را به ثبت رساند و حالا به نظر می‌رسد دیگر میلی به کاهش قیمت خود ندارد.

 

پژو ۲۰۷ دنده ای سقف شیشه ای در مدل ۱۴۰۱ هم روندی مشابه با پژو ۲۰۶ داشت. این خودرو هم در این هفته با افزایش ۳ میلیون تومانی به قیمت ۴۱۳ میلیون تومان رسید و تا آخر هفته بدون تغییر بر روی همین قیمت ماند.

اما نکته قابل توجه در گروه خودروی ۲۰۷، افزایش قیمت قابل توجه نسخه اتوماتیک این خودرو بود. پژو ۲۰۷ اتوماتیک در مدل ۱۴۰۰ با افزایش ۱۵ میلیون تومانی از قیمت ۵۹۵ میلیون تومان به قیمت ۶۱۰ میلیون تومان رسید و وارد کانال ۶۰۰ میلیون تومانی شد.

 

پژو پارس ال ایکس این هفته را با ثبات قیمتی به پایان برد. این خودرو که از ابتدای هفته ۳۸۰ میلیون تومان قیمت می خورد در انتها نیز با همین قیمت معاملات این هفته را به پایان برد. این خودرو هم با شروع روند کاهشی قیمت ها در بازار کاهشی حدود ۸ میلیون تومان به ثبت رساند و از قیمت ۳۸۸ میلیون تومانی به این قیمت رسیده است.

نکته جالب توجه گروه خودروی پژو پارس عرضه پژو پارس ای ال ایکس تیوفایو در بازار با قیمتی حدود ۴۴۰ میلیون تومانی است که همچنان این خودرو در بازار افزایش قیمت را ثبت می رساند.

پژو ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی هم از خودروهایی بود که این هفته افزایش جزئی به ثبت رساند؛ این خودرو که در ابتدای هفته کار خود را با قیمت ۲۹۰ میلیون تومان شروع کرده بود در اواخر هفته با ۲میلیون تومان افزایش به ۲۹۲ میلیون تومان رسید. پژو ۴۰۵ از ابتدای سال افزایش حدود ۲۵ میلیون تومانی به ثبت رسانده است.

سمند ال ایکس ساده هم با سه میلیون تومان افزایش در این هفته همراه بود. این خودروی پر نوسان در این هفته از قیمت ۳۰۵ میلیون تومان به ۳۰۸ میلیون تومان رسید.

قیمت سورن پلاس که از ابتدای سال افزایشی بیش از ۷۰ میلیون تومانی به ثبت رسانده این هفته اما بدون تغییر بر روی ۳۵۵ میلیون تومانی ماند. این خودرو که در ابتدای سال ۳۱۲ میلیون تومان قیمت گذاری می شد در برهه ای از سال تا قیمت ۳۸۵ میلیون تومان هم بالا رفت و با شروع روند کاهشی در بازار با کاهش ۳۰ میلیون تومانی به قیمت ۳۵۵ میلیون تومانی رسیده است.

پراید در نسخه ۱۱۱ که از ابتدای سال با شروع روند افزایشی رکورد ها را جابجا می کرد و وارد کانال ۲۰۰ میلیون تومان شد و در این کانال تا دویست و هفت میلیون تومان هم بالا رفت پس از تعدیل قیمت ها و شروع روند کاهشی تا ۲۰۳ میلیون تومان در اوایل هفته هم پیش رفت. این خودرو اما در اواسط هفته مجدداً با افزایش یک میلیون تومانی همراه شد و با سبز قیمت ۲۰۴ میلیون تومانی معاملات این هفته را به پایان برد.

نسخه ۱۳۱ پراید هم از قافله افزایش ها عقب نماند. این خودرو که یکی از منفعل ترین خودروهای بازار خودروی کشور به حساب می آمد این هفته روندی کاملا متفاوت داشت و با دو افزایش یک میلیون تومانی در این هفته از قیمت ۱۸۲ میلیون تومان به ۱۸۴ میلیون تومان رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.