ادعای جنجالی پوتین درباره حمله به اوکراین

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در بیست و پنجمین مجمع اقتصادی پترزبورگ گفت: روسیه کسی را با تسلیحات هسته‌ای تهدید نمی‌کند، ما آن‌ها را داریم، همه باید این را بدانند و در صورت لزوم از آن برای حفاظت از حاکمیت کشورمان استفاده خواهیم کرد.

پوتین نسبت به تحویل موشک‌های دوربرد به اوکراین هشدار داد و خاطرنشان کرد که هر کسی این کار را انجام دهد از خطوط قرمز عبور کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌های غرب که «بی‌سابقه» توصیف می‌شود، ایستادگی کرد، گفت که جنگ اقتصادی علیه روسیه موفقیت‌آمیز نخواهد بود. هدف تحریم ها سقوط اقتصاد روسیه بود و آنها موفق نشدند زیرا بخش اقتصاد روسیه به خوبی کار می کرد و مردم روسیه با هم متحد شدند. آنها معتقد بودند که دلار ۲۰۰ روبل می شود و امروز این کمپین تبلیغاتی افشا شد.

وی افزود که کشورش با وجود تحریم‌ها به نتایج مثبتی دست خواهد یافت. پوتین گفت: ما مردم قدرتمندی هستیم و با هر مشکلی مقابله می کنیم و این را تاریخ هزار ساله کشورمان نشان می دهد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به احتمال کاهش نرخ سود بانک مرکزی روسیه به ۷ درصد ادامه داد: پس از ۳ ماه تحریم غرب از موج تورم خلاص شدیم.تحریم‌ها فرصت‌ها و انگیزه‌های بزرگی را برای حرکت رو به جلو از نظر استقلال فن‌آوری باز می‌کنند.

پوتین با اشاره به اینکه غرب برای غلبه بر بحران‌های اقتصادی شروع به چاپ پول کرده گفت که افزایش شدید قیمت گاز قبل از عملیات نظامی در اوکراین رخ داد و متعهد شد که مواد غذایی به آفریقا و خاورمیانه ارسال کند.

پوتین با اشاره به اینکه کسری کود منجر به افزایش قیمت مواد غذایی می‌شود و روسیه را نمی‌توان مقصر دانست، تاکید کرد که مسکو از همه مذاکرات درباره بحران جهانی غذا استقبال می‌کند.

پوتین همچنین به شدت از عملیات نظامی کشورش در اوکراین دفاع کرد و گفت: در شرایط کنونی، در پس زمینه افزایش خطرات و تهدیدها، تصمیم روسیه برای آغاز عملیات نظامی ویژه، تصمیمی ضروری بود. گرفتن این تصمیم بسیار دشوار بود، اما اجباری و ضروری بود. این تصمیم یک کشور مستقل بود که طبق منشور ملل متحد حق بی قید و شرطی برای دفاع از امنیت خود دارد. عملیات خود ما در دونباس ربطی به وضعیت اروپا ندارد.

وی گفت: غرب از نظر نظامی اوکراین را کنترل و سلاح به آنجا پمپاژ می‌کرد و هنوز هم چنین می‌کند.غرب همواره در بالا بردن سطح خصومت علیه روسیه سخاوتمند بوده و فضای مسموم «روس هراسی» را ایجاد کرده است.

پوتین همچنین موفقیت روسیه در اوکراین را پس از بیش از ۱۶ هفته جنگ پیش بینی کرد و گفت: همه اهداف عملیات ویژه نظامی قطعا محقق خواهد شد. این امر با شجاعت و قهرمانی رزمندگان ما حتمی است.

پوتین گفت که روسیه «هر گزینه‌ای» را که جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس در شرق اوکراین در رابطه با آینده‌شان مطرح کنند، می‌پذیرد.

وی همچنین گفت: من یک سال و نیم پیش در داووس گفتم که "جهان تک قطبی" به پایان رسیده است، اما تلاش‌های شدیدی برای بازگرداندن آن در دست اجراست.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان داشت: آمریکا پس از اعلام پیروزی در جنگ سرد، خود را "رسول خدا بر روی زمین" می دانست و اکنون بازی در یک جهت پیش می رود و در این شرایط جهان ناپایدار است.

وی همچنین با انتقاد از کشورهای اروپایی گفت:اتحادیه اروپا کاملاً حاکمیت خود را از دست داده است و تابع دستورات خارجی است.روند دموکراتیک در اروپا مانند یک سیرک است.

پوتین: تصمیم حمله به اوکراین "دشوار" اما "ضروری" بود/روسیه تهدید هسته‌ای برای هیچ کس نیست

همچنین در اکوایران ببینید : تحریم با پتروشیمی چه می‌کند؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.