جزئیات پیشنهاد پمپئو برای ادامه جنگ اوکراین

مایک پمپئو وزیر امور خارجه دولت پیشین آمریکا درمصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز ضمن مخالفت با اظهارات هنری کیسینجر، خواستار ادامه جنگ اوکراین شد و مساله مذاکره بین کی‌یف و مسکو را رد کرد.

تارنمای خبری فاکس نیوز دراین باره نوشت: پمپئو در جریان این مصاحبه خواستار ادامه بی دریغ حمایت های آمریکا از اوکراین علیه روسیه شد، وی گفت که کیسینجر اشتباه می کند و آمریکا باید به حمایت از اوکراین بپردازد و نه آنکه برای انجام مذاکره با روسیه، کی یف را تحت فشار قرار داد.

تارنمای خبر فاکس نیوز درادامه نوشت: پمپئو وزیرخارجه دولت ترامپ درخصوص اظهارات هنری کسینجر، همتای دهه ها قبل خود (وزیرخارجه دهه هفتاد میلادی قرن بیستم) مبنی بر بازگشت به «وضعیت قبل»، مذاکرات صلح اوکراین با روسیه، مخالفت کرد.

بنابراین گزارش پمپئو در این مصاحبه به فاکس نیوز گفت: اوکراین یک کشور آزاد و مستقل است، اوکراین نباید از سوی شرکا و متحدانش تحت فشار قرار گیرد، این کشور محاصره شده و مردمانش رنج کشیده‌اش، به حمایت ما (غرب به سرکردگی آمریکا) نیازمندند.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه نوشت: پیشتر کسینجر در نشست اقتصادی «داووس» در سوئیس گفته بود؛ «ایده آل این است که خط تقسیم شده باید به وضعیت قبلی خود بازگردد»؛ که بسیاری آنرا به معنای تقسیم قلمرو پیش از تهاجم روسیه قلمداد و تفسیر کردند.

فاکس نیوز نوشت: پمپئو روز گذشته (شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱) درنشستی با حضور یهودیان سخن می گفت با این ارزیابی مخالفت کرد و افزود؛« "دکتر کیسینجر دراین مورد اشتباه کرده است".

این گزارش می افزاید: وزیر خارجه دولت ترامپ تاکید کرد که هرگونه مذاکره برای راضی ساختن روسیه، ولادیمیر پوتین را با جاه طلبی های آتی جسورتر می سازد.

بنابراین گزارش وی دراین نشست به فاکس نیوز گفت که آمریکا لازم است تا از اوکراین حمایت کند.

پمپئو به فاکس نیوز گفت: اوکراین باید تمامی ابزار و عوامل را برای هماهنگ ساختن قدرت نظامی خود داشته باشد، (چرا) که این امری تعیین کننده در این جنگ است این توانایی از آینده اوکراین بعنوان یک کشور مستقل حمایت می کند، کشوری که بر مرزها خود حاکمیت داشته، همانطور ثبات آتی اروپا و بازارهای جهانی خواهد بود.

پمپئو حضور نظامیان آمریکایی در خاک اوکراین را «فعلا» رد کرد

پمپئو که دراین مصاحبه اشاره ای به انجام هیچ گونه راه حل مسالمت آمیزی درخصوص جنگ اوکراین ارائه نکرد، درادامه افزود: این چیزی است که ما باید به اوکراین کمک کنیم تا بدان دست یابد، ما باید به همراه متحدان ناتو خود، بدنبال آن باشید که اوکراین به تمامی نیازهای خود برای نجات جان باارزش انسان ها دست یابد، این مساله باید با کمک های ما و نا با (گسیل) حضور نظامیان آمریکایی انجام شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.