افت ارزش معاملات بازار سهام/نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز شاخص کل بورس چندین بار تغییر جهت داد و با اینکه تا دقایق پایانی بالاتر از سطح دیروز قرار داشت، در پایان معاملات قرمزپوش شد. شاخص کل فرابورس نیز بار دیگر به کانال پائین‌تر سقوط کرد.

در معاملات روز یکشنبه بیست و نُهم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با نزول هزار و ۷۷۰ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۶۷ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۱۸۰ واحدی در سطح ۴۲۵ هزار و ۳۶۳ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۴۶ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۹۶۳ واحد قرار گرفت تا بار دیگر به کانال ۲۰ هزار واحدی سقوط کند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «نوری»، «میدکو» و «شپنا» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «مبین»، «پارس» و «وبملت» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «دی» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «سمگا» و «کزغال» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و وبملت و نوری در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، دی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «ریزش شاخص بورس در روزی پُرنوسان/فرابورس کانال عوض کرد» در اقتصادنیوز بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.