حمله اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه

در حالی که درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین ادامه دارد، برخی مقام‌های وابسته به مسکو از حمله نظامیان اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه خبر دادند.

شبکه الجزیره روز دوشنبه (امروز) در صفحه ویژه خود درباره پوشش خبرهای جنگ روسیه و اوکراین، گزارشی درباره حمله به تاسیسات حفاری روسیه در دریای سیاه منتشر کرد.

طبق این گزارش، رئیس منطقه شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ بعد از همه پرسی از اوکراین به روسیه ملحق شد، از حمله نیروهای اوکراینی به تاسیسات حفاری نفت روسیه خبر داد.

به گفته «سرگئی آکسیونوف»، تاسیساتی که هدف حمله اوکراین قرار گرفته، به شرکت «چرنومورنفت و گاز» شبه جزیره کریمه تعلق داشت.

گفته می‌شود که در این حمله سه نفر زخمی و هفت کارگر تاسیسات حفاری مفقود شده‌اند و جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

شبکه الجزیره در پایان گزارش خود تصریح کرده که این شبکه به طور مستقل نمی‌تواند «ادعاها» درباره حمله اوکراین به این تاسیسات نفتی را تایید کند.

انتشار خبرها درباره حمله اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه در دریای سیاه در شرایطی انجام شده که درگیری‌ها بین دو کشور از پنج اسفند ماه سال گذشته همچنان ادامه دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از پنجم اسفند ماه دستور آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» را صادر کرد. این دستور چند روز بعد از اقدام مسکو در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «دونستک» و «لوهانسک» از اوکراین صادر شد.

تا به این لحظه، مقام‌‎های اوکراینی اظهارنظری درباره درستی یا نادرستی خبرها درباره حمله به تاسیسات حفاری روسیه در دریای سیاه انجام نداده‌اند.

منطقه شبه جزیره کریمه به دنبال تحولات سال ۲۰۱۴، با برگزاری یک همه پرسی از اوکراین جدا و به فدراسیون روسیه ملحق شد.

دولت اوکراین و کشورهای غربی حامی این کشور بارها اعلام کرده‌اند که الحاق کریمه به روسیه را رد کرده و آن را اقدامی غیرقانونی و «اشغالگری روسیه علیه تمامیت ارضی اوکراین» توصیف کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.