چشم طلا به نشست مهم در اروپا

دلار این هفته به طور کلی بازدهی نزولی در حدود منفی ۰.۳۵ درصد داشته است و این در حالی است که در هفته اخیر نیز با روند نزولی قیمت فلز زرد همراه بوده است. این در حالی بود که شاخص دلار در میانه کانال ۱۰۴ واحدی افزایش نیم درصدی داشت و نرخ سود اوراق ده ساله آمریکا نیز نزدیک به ۰.۸ درصد افزایش یافت به مقدار ۳.۲۲ درصد رسید.

این در حالی است که سرمایه گذاران در هفته جاری بیش از هر اتفاقی در انتظار سیگنال های سیاستی از نشست بانک مرکزی اروپا هستند که در پرتغال برگزار می شود. در حال حاضر تحلیل گران بر این باورند که بازارها از جمله طلا در انتظار سیگنال های بانک های مرکزی مانند بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو و نحوه مقابله آنها با تورم هستند.

کریستین لاگارد سکان دار بانک مرکزی اروپا در این باره گفت تورم اقتصاد ناحیه یورو به طرز نامطلوبی بالاست، اما با توجه با رشد اقتصادی و تورم نامشخص این نهاد به آرامی با توجه به شرایط اقدام خواهد کرد اما در میان مدت ممکن است اقدامی قاطع نیز به خرج دهد.

بازار طلا در حال حاضر حساس شده است و کوچیک ترین خبری می تواند به عنوان کاتالیزور طلا به یکی از طرفین سوق دهد. البته طلا در هفته های اخیر به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی پشتوانه تازه ای پیدا کرده است. البته باید این موضوع را در نظر داشت که با وجود مقاومت طلا و رقابت با بازارهای دیگر در صورتی که فدرال رزرو و دیگر بانک های مرکزی نرخ های بهره را به طرز قابل توجهی افزایش دهند، به احتمال زیاد این بازار با مشکل مواجه خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.