خروج معجزه آسای جوان کرجی از کما بعد از ۹ سال!+عکس

 یک پسر جوان اهل شهرستان فردیس استان البرز که با رویای قهرمانی پرورش اندام از ۹ سال پیش به کما رفته بود، از کما خارج شده و تا حدودی هوشیاری خود را باز یافته است.

۲ جوان ورزشکار اهال و ساکن فردیس استان البرز، ۹ سال پیش در همان روزی که اقدام به تهیه و مصرف نوعی پودر بدنسازی کردند، دچار تشنج شدید شدند و سپس به کما رفتند.

فرماندار فردیس امروز سه‌شنبه که با همراهی چند نفر از افراد خیرخواه و همچنین مسئول کمیته درمان هیات پزشکی ورزشی این شهرستان به عیادت این جوان رفته بود، گفت: اداره بهزیستی شهرستان فردیس را مامور رسیدگی هرچه بیشتر به این خانواده کرده است.

خروج یک جوان از کما بعد 9 سال

خداداد کاشفی افزود: علاوه براین، درصدد هستیم تا از طریق کمک های خیران و امکانات دولتی، این خانواده را در نگهداری و بازگشت این جوان به شرایط عادی مورد حمایت قرار دهد.

هادی طریقت متولد سال ۶۷ فعال در رشته ورزشی زیبایی اندام دارای ۲ خواهر است که ازدواج کرده اند. این خانواده پدرشان را از دست داده اند و فقط مادرش در طول این سال‌های سخت کما، حامی و پرستار او بوده است.

به گفته مادر، هادی ۹ سال پیش در حال تمرین برای اعزام به مسابقات خارج از کشور بود. آن روز همراه یکی از دوستانش به خانه آمده بودند و بعد از خوردن نوعی پودر عازم باشگاه شدند. هادی و دوستش وقتی از باشگاه برگشتند، خوابیدند اما در خواب به کما رفتند.

 

مادر ادامه داد: بعد از دقایقی وقتی در اتاق را باز کردم که بگویم چقدر می‌خوابید، متوجه شدم هردوی آنها دچار تشنج با دهان کف‌کرده شده‌اند و نقاطی از بدن آنها نیز متورم شده است. خیلی ترسیده بودم و بلافاصله به اورژانس زنگ زدم.

همزمان با شرح واقعه توسط مادر برای فرماندار فردیس و همراهانش، هادی هر از گاهی با صدای بلند ناله می کرد که البته مادرش در توضیح این واکنش او گفت: هادی فکر می‌کند شما آمده اید که او را به کهریزک ببرید و خطاب به هادی گفت: عزیزم آرام باش. این آقایان فقط برای دیدن تو آمده اند.

در ادامه خواهر هادی توضیح داد که پزشکان، علت تشنج و به کما رفتن او را مسمومیت دارویی تشخیص داده اند. ضمن اینکه او مدت کوتاهی هم برای درمان در آسایشگاه کهریزک سپری کرده است.

اکنون هادی و مادرش در یک واحد مسکونی اجاره ای در شهرک ناز فردیس زندگی می کنند و البته بهزیستی کمک هایی به آنها می کند که با توجه به توان ضعیف اقتصادی خانواده، به هیچ وجه کافی نیست.

هادی ۹ سال پیش وقتی با خوردن پودر به کما رفت، مدتی کوتاهی هم در بیمارستان شریعتی ماهدشت کرج بستری بود، اما پرستار او در این سال‌ها فقط مادرش بوده که امیدوار است حال پسرش رو به بهبود برود و به شرایط عادی بازگردد.  

این ورزشکار دچار کما، در همه این سال‌ها از طریق "گاواژ" لوله پزشکی یا سوند متصل به معده، تغذیه می‌کرده و رسیدگی به تمام نیازها از استحمام و شستشوی تا نوازش و دارو و  امثال آن همه کارها برای نگهداری و تیمار او برعهده مادر فداکارش بوده است. 

مسئول کمیته درمان هیات پزشکی ورزشی شهرستان فردیس نیز در عیادت و دلجویی از هادی گفت: هر کاری از جمله تزریق دارو و انتقال برای تهیه سی تی اسکن لازم باشد، برای این ورزشکار انجام می‌شود.

به اعتقاد ابوذر سعیدی، این جوان ورزشکار دچار آسیب مغزی شده و با توجه به وضعیتی که اکنون دارد، اگر تحت درمان و حمایت کافی قرار گیرد، رو به بهبود خواهد رفت. تا جایی که حتی شاید بتواند روی پاهای خود بایستد و کارهای خود را انجام دهد.

وی از اهالی رسانه خواست تا در مورد پودر، کپسول و هرگونه مکمل های تقلبی بدن‌سازی اطلاع‌رسانی کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاق ها و صحنه های اسفناک نباشیم.

مسئول کمیته درمان هیات پزشکی ورزشی شهرستان فردیس تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های نظارتی و بازرسی هم در این زمینه با جدیت بیشتری به اینگونه تخلفات که می تواند صدمات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد، رسیدگی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.