ترس در بازار طلا /قیمت طلا ثابت  ماند

بهای هر اونس طلا در ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه با ۱.۱  درصد کاهش به ۱۷۰۹ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با  ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۷۱۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA گفت: طلا در برابر تقویت دلار آمریکا در این هفته پژمرده شده است اما به نظر می‌رسد در تلاش است تا یک پایگاه موقتی را پیش از ۱۷۰۰ دلار تشکیل دهد و با افزایش قیمت‌های محدود به منطقه ۱۷۵۰ دلاری، هیچ نشانه‌ای از حرکت صعودی معنی‌دار نشان نمی‌دهد.

دلار در بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته قرار داشت و پس از کاهش دو درصدی شمش طلا در روز پنجشنبه به کاهش تقاضا برای طلا با قیمت دلار در میان سرمایه‌گذاران خارجی ادامه داد. هالی گفت: طلا همچنان آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد و به سمت نزول منحرف می‌شود. نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق، هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد.

شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده امروز جمعه کاهش یافت و طلا را اندکی افزایش داد. تحلیلگران اظهار کردند که تقاضای سرمایه‌گذاری برای طلا در حال تضعیف است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸.۳۲ دلار رسید و این هفته حدود ۵ درصد کاهش یافت که می‌تواند هفتمین افت هفتگی متوالی آن باشد.

پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۸۴۴ دلار و ۹۷ سنت رسید. این هفته حدود ۵.۸ درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش در سه ماه گذشته است. پالادیوم ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۹۱۹ و  ۶۸ سنت دلار رسید اما این هفته ۱۲ درصد کاهش یافت که بیشترین میزان از نوامبر گذشته بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.