قیمت جدید مرغ، برنج و روغن اعلام شد+جدول قیمت

در حالی بازار موادغذایی طی دو ماه گذشته نوسان بسیاری زا تجربه کرده، اما طی یک هفته گذشته اقلامی چون برنج، گوشت، مرغ و روغن تغییر آن‌چنانی نداشتند.

گزارش‌ها از بازار موادغذایی از افت اندک قیمت مرغ و کاهش قیمت تخم‌مرغ و شکر حکایت دارد.

بر همین اساس، گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای، در بازار تهران هر کیلو ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. این نشان می‌دهد که قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته حدود ۸ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

همچنین گزارش‌ها از بازار روغن بیانگر آن است که روغن سرخ‌کردنی یک لیتری ۶۲ هزار تومان، روغن پخت و پز یک لیتری ۶۶دهزار تومان و روغن ۵ کیلویی نیمه‌جامد ۴۰۶ هزار تومان قیمت دارد. قیمت روغن در طول یک هفته گذشته تغییری در بازار نداشته است.

این در حالی است که هر شانه تخم مرغ حدود ۱۵ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. همچنین شکر با حدود ۶ هزار تومان کاهش، به کیلویی ۲۴ هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها رسیده است.

در این میان، طی روزهای گذشته قیمت هر کیلوگرم برنج با کیفیت درجه یک در شمال کشور ۱۲۰ هزار تومان بود که در روزهای اخیر کاهش ۱۰ هزار تومانی داشت. همچنین قیمت هر کیلوگرم برنج خارجی برحسب کیفیت در بازار بین ۲۴ تا ۳۸ هزار تومان است. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج هندی بین ۲۶ تا ۳۶ هزار تومان و برنج پاکستانی بین ۲۴ تا ۳۸ هزار تومان است. در حال حاضر قیمت برنج ایرانی از پرمحصول تا درجه یک در بازار بین ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است.

گفتنی است که نرخ تورم نقطه‌ای در خرداد ۱۴۰۱ به عدد ۵۲.۵ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ۱۳.۲ واحد درصد افزایش یافت. علت اصلی این جهش تورم در خرداد افزایش شدید قیمت کالاهای خوراکی بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.