اولیانوف توییت جدید زد

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به توییت خبرنگاری که اظهارات سید کمال خرازی،‌ رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره برنامه هسته‌ای ایران را بازنشر داده بود، در صفحه توییترش نوشت: داشتن توانایی[انجام دادن این کار] به معنای تمایل یا برنامه‌ریزی برای انجام دادن آن نیست. در هر صورت، وضع فعلی برنامه هسته‌ای ایران، حاصل سیاست فشار حداکثری ترامپ بایدن است.

اولیانوف در پیام دیگری نوشت: ایران مدت زیادی است که در واکنش به سیاست فشار حداکثری که توسط ترامپ شروع شد و توسط بایدن ادامه پیدا کرد، اورانیوم غنی‌شده در سطح ۶۰ درصد تولید می‌کند. اما عالی‌رتبه‌ترین مقامات ایران از مدت‌ها پیش گفته‌اند که تهران تولید تسلیحات هسته‌ای را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: پس لرزه اظهارات خرازی درباره توان ایران برای تولید سلاح هسته ای

بیشتر بخوانید: واکنش ایران به بازارگرمی هسته‌ای بایدن برای اسرائیل

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که کمال خرازی به تازگی در گفت‌وگویی با شبکه الجزیره تاکید کرد که ایران با هیچ کس درخصوص برنامه موشکی و سیاست های منطقه ای مذاکره نخواهد کرد زیرا این امر به معنای تسلیم شدن است.

خرازی گفت: انجام گفت‌وگوهای مستقیم با آمریکا در سایه دیوار ضخیم بی اعتمادی و همچنین سیاست های این کشور امری دشوار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که ما توانایی فنی برای ساخت بمب هسته ای را داریم اما تصمیمی در این خصوص نداریم. تنها طی چند روز میزان غنی سازی اورانیوم را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم و به راحتی می توانیم به ۹۰درصد نیز برسانیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.