اظهارات مهم رییس کل بانک مرکزی درباره نماد جفت ارز ریال-روبل

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: امروز نماد معاملاتی جفت‌ارز ‌ریال-روبل در بازار متشکل ارزی راه‌اندازی شد که امیدواریم به توسعه روابط تجاری ۲ کشور منجر شود و حجم مبادلات ایران با روسیه را افزایش دهد.

نماد معاملاتی جفت ارز ریال-روبل در بازار متشکل ارزی ایران امروز در بانک مرکزی گشایش یافت.

علی صالح‌آبادی امروز در مراسم گشایش نماد جفت‌ارز ریال‌-روبل‌ واحد پول دو کشور ایران و روسیه، اظهار داشت: این نماد ارزی در بازار متشکل ارزی گشایش می‌یابد که سهم مهمی در توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و روسیه خواهد داشت.

وی گفت: در بازار متشکل ارزی قرار است صادرکنندگان ایرانی که به روسیه کالا صادر می‌کنند و روبل به دست می‌آورند بتوانند ارز صادراتی خود را به نرخ توافقی در بازار متشکل ارزی ارائه کنند، از طرف دیگر، متقاضیان این ارز بتوانند ارز مورد نیاز خود را از این بازار تهیه کنند.

صالح‌آبادی گفت: عمده متقاضیان ارز روبل در بخش خدمات مانند دانشجویان و همچنین واردکنندگان تجهیزات ارز روسیه هستند، در حال حاضر ۵ هزار دانشجوی پزشکی ایرانی در روسیه مشغول تحصیل هستند که می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از بازار متشکل تهیه کنند.

وی همچنین گفت: برخی کشورهای آسیای میانه که با روبل معاملات خود را انجام می‌دهند نیز می‌توانند ارز مورد نیاز را به نرخ توافقی از بازار متشکل ارزی تهیه کنند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین اظهار داشت: در جهت پیگیری توافقات سفر رئیس‌جمهور به روسیه و پس از آن سفر رئیس کل بانک مرکزی و توافقاتی که با طرف روسیه انجام شده است، امروز نماد معاملاتی جفت‌ارز ریالی - روبلی در بازار متشکل ارزی راه‌اندازی شد که امیدواریم به توسعه روابط تجاری دو کشور منجر شود و حجم مبادلات ایران با روسیه را افزایش دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.