تحولات آخرین روز کاری تیر ماه/افت شدید ارزش معاملات خرد

در آخرین روز کاری هفته شاخص‌های بازار سهام رشد کردند تا پس از سه روز کاری متوالی بالأخره تابلوی بورس سبز شود. با این حال حجم معاملات در کف ۱۴ ماه اخیر قرار دارد.

در معاملات روز چهارشنبه بیست و نُهم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۳ هزار و ۳ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۹۶ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۲ هزار و ۱۰۳ واحدی در سطح ۴۰۳ هزار و ۷۸۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۷۹ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۵۳۹ واحد قرار گرفت. 

امروز نمادهای «کگل»، «فخوز» و «کچاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «شپدیس»، «شستا» و «مبین» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «آریا» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «فغدیر» و «زاگرس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و شستا و نوری در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، آریا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۶۰۶ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان بود که ۵۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۱۴ ماه اخیر است. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «پایان سبزِ هفته نزولی بورس /معاملات سهام در رکود» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.