دستاور سفر پوتین و اردوغان به ایران از زبان خاندوزی

احسان خاندوزی در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به این پرسشی درباره دستاوردهای سفر پوتین و اردوغان به ایران، اظهار کرد: این سفرها در راستای سیاست کلی و زیر چتر عمومی سیاست همسایگی دولت پیگیری می‌شود و سفری که آقای پوتین داشت بر محور اجرایی شدن توافقاتی بود که در سفر آقای رئیسی به آنها اشاره شده بود، از جمله استفاده از روبل در بازار متشکل و موارد دیگری که بر آنها تفاهم شده بود.

وی افزود: همچنین قرارداد انتقال گاز ما به ترکیه و نیز اجماع نظر دو رییس دولت بر افزایش سقف مراودات تجاری هم از جمله مواردی بود که در گفت‌وگو با آقای اردوغان مطرح شد.

خاندوزی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های رئیس جمهور کنترل تورم است گفت: بعد از افزایش قیمت‌هایی که در خرداد و اردیبهشت وجود داشت، اقدام‌هایی برای کنترل موتور تورم انجام شده است.

وی ادامه داد: تا حد خوبی در کاهش کسری بودجه موفق بودیم به طوری که در مقایسه با سال قبل ۴۸ درصد رشد منابع درآمدی بودجه محقق شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: برای کنترل تورم و جلوگیری از برداشتن از جیب مردم و فعالان اقتصادی تلاشی‌هایی صورت گرفت که به مرور نتایج آن را می‌بینیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.