سفر قریب الوقوع نانسی پلوسی به ژاپن

 اسپوتنیک گزارش داد، در حالیکه این روزها احتمال سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان با واکنش جدی از سوی چین همراه شده، منابع مطلع از احتمال سفر وی به ژاپن خبر می دهند.

خبرگزاری کیودو ژاپن روز چهارشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک خود گزارش داد «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا احتمالاً در اوایل ماه اوت به ژاپن سفر کند.

بنا به گزارش این رسانه ژاپنی، سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، که قبل یا بعد از سفر وی به ژاپن صورت خواهد گرفت، جنجال بسیاری را به همراه داشته است.

خبرگزاری کیودو به نقل از منابع مطلع خود گزارش داد: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به تایوان در هفته های آینده است، موضوعی که نگرانی های جدی پکن را برانگیخته است. پلوسی در ابتدا قرار بود ماه آوریل راهی شرق آسیا شود، اما به دلیل مثبت بودن آزمایش کرونا وی این سفر به تعویق افتاد.

«ژائو لیجیان» روز دوشنبه در جریان کنفرانس خبری روزانه وزارت خارجه چین اعلام کرد که به مقامات دولت آمریکا در خصوص سفر احتمالی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان هشدارهای شدیدی داده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که طرف چینی بارها صریحاً به ایالات متحده اعلام کرده که این کشور به شدت مخالف سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان است. لیجیان یادآور شد: ما کاملاً (برای چنین موضوعی) آماده هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.