سیگنال جدید برجام به بازار ارز ایران/قیمت دلار در خواب!

نرخ دلار در بازار امروز نسبت به دیروز تفاوت چندانی نداشت. قیمت سکه امامی هم در محدوده ۱۵ میلیون تومان معامله شد .

بازار ارز تهران در دومین روز هفته هم مانند روز گذشته شاهد نوسان محدود قیمت دلار بود . نرخ دلار در بازار امروز نسبت به دیروز تفاوت چندانی را تجربه نکرد .

تهران حمایت مرزها را از دست داد؟ 

معامله گران معتقد بودند که تهران حمایت بازارهای همسایه را تقریبا از دست داده است. نرخ دلار در هرات امروز در مقایسه با روز گذشته تقریبا ثابت بود. در سلیمانیه هم نرخ دلار دنده معکوس زد و تقریبا ۱۵۰ تومان از روز گذشته پایین تر معامله شد.

زمزمه هایی از وجود دلارهای تقلبی در بازار 

البته دیروز هم زمزمه های از وجود دلارهای تقلبی در بازار مطرح شده بود که این امر احتیاط معامله گران را بیشتر کرده است. امروز قیمت درهم نیز اندکی افت کرد .

سیگنال جدید برجام به بازار دلار 

امروز از جزئیات  بسته پیشنهادی بورل برای کاهش تنش های ایران و غرب رونمایی شد . منابع نزدیک به روند مذاکرات غیر مستقیم ایران و امریکا در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العربی الجدید» جزئیاتی از طرح پیشنهادی جدید اتحادیه اروپا برای بازگشت به توافق هسته‌ای و واکنش ایران به این طرح را فاش کردند. بر اساس این گزارش، پیشنهاد تازه اروپا شامل رفع تحریم‌های تازه از چند نهاد و شرکت وابسته به سپاه و نه «همه ۸۰ نهاد وابسته به این گروه نظامی» و نیز «تعهد بایدن به پایبندی دولتش به توافق» است.امیر عبداللهیان هم در واکنش به این پیشنهاد جدید گفته  فعلا نمی‌خواهد رسما مخالفت خود را اعلام کند. 

به نظر می رسد بازار در شرایط فعلی نسبت به اخبار برجامی کمتر به صورت هیجانی واکنش نشان می دهد و بیشتر به دنبال اخبار قطعی تر است. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «حمایت قیمت سکه از مرز 15 میلیون /قیمت دلار در خواب!» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.