رئیسی: اگر بازار مسکن کنترل نشود بر روی سایر بازارها تاثیر منفی می‌گذارد

سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز یکشنبه در چهارمین جلسه شورای‌عالی مسکن در دولت سیزدهم که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، در تشریح الزمات واگذاری زمین به متقاضیان ساخت شخصی، با تاکید بر اینکه این نوع واگذاری باید در یک دوره زمانی مشخص و بر اساس نظارت مستمر انجام شود، گفت: به گونه‌ای اقدام شود که تا پیش از پایان سال ۱۴۰۱، متقاضیان، زمین خود را در طرح مسکن ملی دریافت کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه الگوی معماری ایرانی – اسلامی در تمامی ساخت‌وساز‌‌ها معیار باشد، به استانداران  دستور داد موضوع ساخت مسکن را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار دهند.

رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت اعمال نظارت جدی و همچنین تنظیم‌گری در بازار مسکن، اظهار داشت: اگر بازار مسکن کنترل نشود، بر روی بازارهای دیگر همچون ارز، طلا و بورس نیز تاثیر منفی می‌گذارد. این کنترل البته در درجه اول باید از طریق افزایش عرضه و به تعادل رساندن بازار انجام شود.

رئیسی با اشاره به موضوع راه‌اندازی سامانه اطلاعات بازار مسکن، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از درآمد مردم صرف هزینه‌های مسکن می‌شود و همچنین این بازار سهم بزرگی در جلوگیری از تورم یا تشدید آن دارد. راه‌اندازی سامانه اطلاعات، برای مدیریت و کنترل بازار مسکن اگرچه لازم است اما کافی نیست و باید اقدامات تکمیلی در این زمینه صورت پذیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.