واکنش چمران به خبر تفکیک اتوبوس خانم‌ها و آقایان

مهدی چمران صبح امروز در حاشیه برگزاری هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با تصویب لایحه یک فوریت مجوز هزینه‌کرد شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در جلسه قبلی یک فوریت این لایحه به تصویب رسید، اما در ارتباط با رقم و اعتبار آن هنوز وارد بحث و گفت‌وگو نشده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در لایحه اشاره شده رقم 30 میلیارد تومانی برای اربعین سال 1401 به تصویب رسیده است یا خیر تصریح کرد: همانطور که گفتم هنوز وارد رقم و اعتبار نشده‌ایم البته ما افتخار می‌کنیم که برای اربعین کاری بکنیم. ضمن اینکه در آخرین سال کمک شهرداری تهران به مراسم اربعین در سال 96 و 97 مبلغ 10 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم متوقف شد.

چمران افزود: در ارتباط با رقم مورد نظر جهت مشارکت در مراسم اربعین نیز باید این مسئله در کمیسیون‌های مربوطه بحث شود و در نهایت در صحن شورا به تصویب برسد اما همانطور که گفتم هنوز رقم آن مشخص نیست.

رئیس شورای شهر تهران گفت: البته در سال 96 و 97 مبلغ 10 میلیارد تومان جهت کمک به این مراسم مذهبی از سوی شهرداری تهران پیش‌بینی شده بود که با توجه به شرایط اقتصادی و محاسبه رقم فعلی قاعدتا مبلغ 10 میلیارد تومان باید افزایش پیدا کند.

وی همچنین به حضور خیرین و نیکوکاران در مراسم پیاده‌روی اربعین و برپایی موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی تصریح کرد: این عزیزان نیز در طراحی موکب‌ها حضور فعال و پررنگی را داشتند و اینکه ما بخواهیم از خیرین و نیکوکاران جهت تامین رقم مورد نظر در مراسم اربعین اقدام کنیم عملیاتی نیست.

چمران همچنین درخصوص خبری مبنی بر جدا شدن اتوبوس خانم‌ها و آقایان گفت: در حال حاضر این موضوع نه در شورا و نه در جای دیگری مطرح نشده و تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.