تایوان: توسط ارتش چین محاصره شده‌ایم

وزارت دفاع تایوان روز چهارشنبه ارتش چین را به نقض حریم آبی و محاصره این جزیره در هوا و دریا متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه، ارتش چین را به نقض قوانین سازمان ملل متهم کرده و اعلام کرد از قلمرو خود در برابر هرگونه تجاوز دفاع خواهد کرد.

این ادعا در حالی مطرح شده که سازمان ملل تایوان را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت نشناخته است. ارتش چین از روز گذشته (سه‌شنبه) در پاسخ به سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، اطراف این جزیره رزمایش گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه امروز خود، ارتش چین را به ایجاد خطر برای خطوط کشتی‌رانی بین‌المللی، به چالش کشیدن نظم جهانی و تحت‌الشعاع قرار دادن وضعیت تنگه تایوان متهم کرد.

در این بیانیه همچنین پکن به استفاده از جنگ روانی متهم شده و از شهروندان تایوانی درخواست شده «اخبار جعلی» را به مقامات گزارش دهند.

علی‌رغم هشدار‌های تند چین، پلوسی چهارشنبه صبح با «سای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان دیدار کرده و بر تعهد واشنگتن بر تایپه تأکید کرد.

این اولین توقف یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۵ سال گذشته در این جزیره است و در زمانی انجام می‌شود که روابط ایالات متحده و چین در سطح پایینی قرار دارد.

این سفر در حالی انجام شده که مقامات آمریکا پیش از سفر پلوسی به تایوان مدعی شده بودند همچنان به اصل چین واحد پایبند هستند.


بیشتر بخوانید : 

همسرم را کشتم و جسدش را در بیابان دفن کردم/ با دیدن چند عکس از همسرم کنترلم را از دست دادم!

ایران فرش طلا به پوتین هدیه داد؟

مجسمه مارادونا در میان بدترین طراحی‌های تاریخ/ عکس


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.