فرمان عقب نشینی به دلار از سمت بازارهای همسایه/خبر خوب از مذاکرات برجام

بازار ارز و طلا امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ شاهد ریزش قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.

در  بازار ارز امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ قیمت دلار ریزش کرد. نرخ دلار در تهران  با ۵۰۰ تومان کاهش از نیمه کانال پایین آمد و حتی  از اولین مرز مقاومتی کانال هم عقب نشینی کرد . 

فرمان عقب نشینی به دلار صادر شد 

عده ای از معامله گران معتقد بودند که فرمان عقب نشینی از بازارهای همسایه صادر شده بود. نرخ دلار در سلیمانیه و هرات امروز نزولی بود . قیمت دلار هرات امروز بیشتر از تهران و سلیمانیه ارزان شد

اسکناس آمریکایی در بازار هرات امروز با کاهش ۶۰۰ تومانی یک کانال عقب نشینی کرد. در سلیمانیه هم نرخ دلار ۳۸۰ تومان ارزان تر از دیروز معامله شد. نرخ حواله درهم نیز امروز بر مدار نزول قرار گرفت.

خبر خوب از مذاکرات برجام

بازار ارز تهران امروز شاهد یک خبر جدید از مذاکرات وین بود. جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به احتمال زیاد دور جدید مذاکرات هسته‌ای بعد از تاسوعا و عاشورا آغاز خواهد شد. این خبر درحالی است که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در تازه ترین اظهارات خود درباره برجام گفته جوبایدن حاضر نیست به عنوان بخشی از مذاکرات برجام ، سپاه را  از فهرست سازمان های تروریستی خارج کنند.

عده ای از معامله گران می گفتند که از  سیگنال های ضد و نقیض بازیگران سیاسی برجام  به نظر می رسد که که این نشست احتمالی، حتی در صورت برگزاری نمی‌تواند به نتیجه مطلوب برسد؛ چراکه شدت اختلاف‌ نظر بین تهران و  آمریکا به‌حدی است که باز شدن قفل برجام به این زودی ها دور از انتظار است. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «ریزش قیمت طلا ، دلار و سکه /سیگنال برجامی به بازارها» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.