نشست مهم علی باقری و انریکه مورا در وین

در ادامه رایزنی‌های هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در وین، دقایقی قبل علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در هتل پله کوبورگ شهر وین به صورت دوجانبه به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

علی باقری که صبح امروز در ٰرأس هیأتی برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها وارد شهر وین شد، پیش از این نیز به همراه بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژٰی اتمی و محسن نذیری اصل سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین با میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات به گفت‌وگو نشست.

«میخائیل اولیانوف» مذاکره‌ کننده روسیه دیشب در اظهاراتی درباره این مذاکرات بیان کرد که مذاکره‌کنندگان این کشور آماده انجام گفت‌وگوهای سازنده در وین برای نهایی کردن توافق هستند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز ضمن اعلام خبر سفر هیأت ایرانی به وین برای شرکت در این مذاکرات گفت: در این دور از گفت‌وگوها که به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف‌ها از جمله ایده‌های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارائه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید مجدد بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقیمانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم کنند.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۱۲ مرداد ماه در توئیتی درباره سفرش به وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسؤولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث منحوس گذشته ناکام مانده‌اند.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسؤولانه عمل کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین دیروز چهارشنبه در دیدار دیپلمات ایتالیایی با بیان این‌که آمریکا نمی‌تواند برای ایران که عضو برجام است، قید و شرط تعیین کند، گفت:‌ در مذاکرات پیش رو، اراده جدی و واقعی آمریکا برای دستیابی به توافق راستی آزمایی می‌شود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.