گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

عقب نشینی همزمان قیمت دلار و سکه در تهران

کدخبر: ۵۲۶۳۷۷
اقتصادنیوز : بازار امروز 17 مهر ماه 1401 شاهدعقب نشینی قیمت دلار و سکه بود .
عقب نشینی همزمان قیمت دلار و سکه در تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در دومین روز هفته شاهد کاهش قیمت دلار بود. نرخ دلار امروز یکشنبه 17 مرداد  از نیمه کانال 32 هزار تومان پایین آمد اما عصر امروز بر روی 32 هزار و 500 تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز 200 تومان پایین تر بود . 

اثر تجمعات در بازار دلار 

به نظر می رسد افزایش قیمت نفت موجب شده قدرت بازار ساز برای مداخله ارزی بیشتر شود و همین امر موجب ترس عده ای از معامله گران ارزی شده است.

عده ای از معامله گران با اشاره به اتفاقات دیروز در میدان فردوسی تهران می‌گفتند این موضوع  موجب شده تقاضای زیادی وارد بازار نشود و یکی از دلایل کاهش قیمت همین باشد. در شرایطی که حجم معاملات پایین است نوسان قیمتی نیز ناپایدار است. 

قیمت دلار در بازار هرات و سلیمانیه

امروز بازار ارز هرات و سیمانیه نرخ جدید دلار را برخلاف روز گذشته اعلام کردند. قیمت دلار درهرات امروز در یک قدمی کانال 32 هزار تومان به فروش رسید که نسبت به معاملات فردایی دیشب نزدیک به 200 تومان کاهش را نشان می دهد.در سلیمانیه هم نرخ دلار 32 هزار و 600 تومان اعلام شد.به عبارت دیگر سلیمانیه امروز بالاتر از تهران و هرات بود. 

عقب نشینی قیمت سکه و طلا در بازار 

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل بود.  قیمت اونس طلا دیروز بیش از 6 دلار پایین آمد و در محدوده 1695 دلار معامله شد . 

در بازار داخلی ایران هم قیمت دو فلز گران بهای داخلی عقب نشینی کردند . قیمت طلا 18 عیار  عصر امروز  13 هزار و 400 تومان ارزان شد و بر روی 1میلیون و 360 هزار و 500 تومان قرار گرفت. قیمت سکه امامی هم  136 هزار تومان کاهش یافت و با  14 میلیون و 797 هزار تومان به فروش رسید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید