افت جزئی اتریوم

سقوط ارزش معاملات در بازار ارزهای دیجیتال

کدخبر: ۵۴۷۲۹۲
اقتصادنیوز: بیت کوین یک قدم دیگر به کانال 17000 دلار نزدیک شد. هم اکنون قیمت کمتر از 60 دلار با وارد شدن به این کانال فاصله دارد.
سقوط ارزش معاملات در بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش اقتصادنیوز ، طبق روال دو سه هفته گذشته، امروز هم بیت کوین با نوسانات قیمتی محدودی در حال معامله است. بازار هیجان خاصی ندارد و قیمت این ارز دیجیتال با رشد حدود 2 دهم درصد، در نزدیکی 16950 دلار معامله می شود.

بازدهی هفتگی بیت کوین مثبت 2 درصد و بازدهی ماهانه آن منفی 2 درصد است. بیت کوین با ارزش بازار 326 میلیارد دلار، طی شبانه روز گذشته حدود 7.5 میلیارد دلار معامله شده است. این رقم یکی از کمترین ارقام معاملات روزانه بیت کوین در یک سال اخیر است.

پایین آمدن ارزش معاملات اتفاق خوبی برای بازار ارزهای دیجیتال نیست چراکه نشان از رکود بازار دارد. به طور کلی از زمانی که صرافی FTX با ورشکستگی مواجه شد، روی دیگری از بازار ارزهای دیجیتال نمایان شد که پایین آمدن ارزش معاملات است.

در اثر ورشکستگی صرافی FTX، اعتماد سرمایه گذاران به صرافی ها به شدت کاهش یافت چراکه این صرافی یکی از 5 صرافی برتر دنیا بود و زمانی که چنین اتفاقی برای صرافی FTX رخ داد، این نگرانی در ذهن معامله گران ایجاد شد که چنین اتفاقی ممکن است برای هر صرافی دیگری رخ دهد.

از آن زمان ارزش معاملات در بازار ارزهای دیجیتال به شدت کاهش یافته چراکه معامله گران ترجیح می دهند دارایی خود را به کیف پول منتقل کنند و آن را در صرافی نگه ندارند تا خطر از دست رفتن دارایی خود را کاهش دهند.

افت جزئی اتریوم

اتریوم برخلاف بیت کوین، امروز با کاهش قیمت مواجه شده، اما مانند بیت کوین، نوسانات آن بسیار جزئی است. بزرگ ترین آلت کوین بازار امروز با افت حدود 2 دهم درصدی در نزدیکی 1260 دلار معامله می شود.

اتریوم در مقیاس هفتگی 5 درصد رشد کرده و در مقیاس ماهانه 2 درصد کاهش داشته است. این آلت کوین با ارزش بازار 154 میلیارد دلار، طی شبانه روز گذشته حدود 2.5 میلیارد دلار معامله شده که یکی از کمترین ارقام معاملات روزانه اتریوم در یک سال گذشته محسوب می شود.

لیدو دائو همچنان رشد می کند

امروز در فهرست 50 ارز برتر بازار، اکثر آلت کوین ها رشد قیمت داشته اند و تعداد کمی از آن ها هم منفی هستند. در فهرست نمادهای مثبت، لیدو دائو با رشد 7 درصدی وضعیت خوبی دارد. بازده هفتگی این آلت کوین به مثبت 58 درصد رسیده است.

آوی و کاردانو هم امروز 4 درصد رشد کرده اند و از نمادهای پربازده روز محسوب می شوند. اما در فهرست نمادهای منفی، OKB با افت 3 درصدی بیشترین کاهش قیمت را دارد. مابقی نمادهای منفی افتی کمتر از 1.5 درصد دارند.

سقوط ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز با رشد کمتر از 2 دهم درصدی به 824 میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات هم 37 درصد کاهش یافته و به رقم 16 میلیارد دلار رسیده که این یکی از کمترین ارقام معاملات روزانه بازار است.

مدتی پیش تنها در بیت کوین در برخی روزها ارزش معاملات به بیش از 32 میلیارد دلار می رسید که دو برابر ارزش کل معاملات بازار در روز جاری است.

ارزش معاملات دیفای طی شبانه روز گذشته 1.5 میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها 14 میلیارد دلار بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی