گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

صعود همزمان قیمت دلار و سکه

کدخبر: ۵۴۷۳۰۲
اقتصادنیوز: عصر با کم‌رمق شدن نرخ دلار در هرات و سلیمانیه و رنج شدن نرخ حواله درهم از هیجان معامله گران تهران کم شد و احتیاط در بین معامله گران تهران شکل گرفت. اسکناس امریکایی عصر امروز در حول و حوش 250 تومان بالاتر از روز قبل به فروش رسید.
صعود همزمان قیمت دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی هسته مرکزی بازار ارز امروز یکشنبه 18 دی ماه نشان می دهد که بازیگران ارزی امروز تحت تاثیر معاملات پشت خطی دیشب به صورت هیجانی وارد بازار شدند و دست به خرید زدند. 

قیمت دلار در دو نیمه 

گفته می شود اسکناس آمریکایی امروز در تهران، هرات و سلیمانیه با گپ مثبت باز شده است.در هرات صبح امروز  نرخ دلار  از چند مرز حساس عبور کرد و به کانال جدید رسید.

برخی از معامله گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی در کانل جدید تا پله سوم هم بالا رفته بود اما در نیمه ظهر به بعد  سرعت دلار در هرات شل شد و کانالی که را که نیمه اول روز فتح کرده بود را از دست داد.

البته عصر امروز قیمت دلار در هرات در مقایسه با روز شنبه 350 تومان بالاتر از روز گذشته معامله شد 

در سلیمانیه نرخ دلار  امروز متفاوت تر از هرات و تهران آغاز به کار کرد. دلار در سلیمانیه در شروع معاملات امروز تقریبا 200 تومان پایین تر از روز قبل معامله شد اما در ادامه وارد کانال جدید شد  و به اولین مرز مقاومتی رسید.

اسکناس آمریکایی عصر امروز در سلیمانیه نسبت به روز قبل رنج بود. 

معامله گران می گفتند دلیل رشد  قیمت دلار در نیمه اول روز   به افزایش  نرخ حواله درهم  بر می گردد.  قیمت درهم  امروز مانند  نرخ دلار  با گپ 300 تومانی روانه بازار شد و  از نیمه کانال دیروز هم عبور کرد.  قیمت درهم  ظهر امروز در نزدیک به 200 تومان بالاتر از روز قبل معامله شد اما در نیمه دوم در مقایسه با روز قبل تقریبا رنج بود. 

احتیاط در بازار ارز

عصر با شل شدن نرخ دلار در هرات و سلیمانیه و رنج شدن نرخ حواله درهم از هیجان معامله گران تهران کم  شد و احتیاط در بین معامله گران تهران شکل گرفت. اسکناس امریکایی عصر امروز در حول و حوش 250 تومان بالاتر از روز قبل به فروش رسید. 

جهش قیمت دلار در بازار رسمی 

در بازار متشکل ارزی هم  قیمت دلار  امروز  تا 39 هزار و 100 تومان بالا رفت که نسبت دیروز جهش قابل توجهی بود. اسکناس آمریکایی در نیمه ظهر امروز  در حول و حوش 38 هزارو 950 تومان  معامله شد. روز گذشته  نرخ دلار  متشکل در محدوده 37 هزار و 677 تومان بسته شده بود.

 قیمت طلا بالا رفت 

 در بازار داخلی ایران قیمت  سکه و طلا  تحت تاثیر  افزایش قیمت دلار  صعودی بود.قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار هم  امروز تا 1 میلیون و 921 هزار تومان بالا رفت. قیمت طلا ۱۸ عیار  عصر امروز 1 میلیون و 888 هزار تومان بود که در مقایسه با روز قبل 29 هزارو 100 تومان رشد  را نشان می دهد

سکه صعودی شد 

قیمت سکه امامی امروز  در بازار رسمی امروز تا 21 میلیون و 855 هرار تومان بالا رفت اما در در زمان نوشتن این گزارش در محدوده  21 میلیون و 503 هزار تومان معامله شد.این قیمت در مقایسه با روز قبل 656 هزار تومان افزایش را نشان می دهد . 

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید