گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

رکورد قیمت سکه جابجا شد /جهش قیمت دلار و یورو

کدخبر: ۵۵۵۵۸۳
عصر امروز رکورد قیمت سکه جابجا شد و فلز گران بهای داخلی وارد کانال 26 میلیون تومان شد و تا پله سوم کانال فوق بالا رفت. قیمت سکه بورسی هم امروز در کانال 27 میلیون و تومان به فروش رسید.
رکورد قیمت سکه جابجا شد /جهش قیمت دلار و یورو

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت درهم امروز چهارشنبه 26 بهمن ماه بازار دلار را بهم ریخت. گفته می شود این روزها نرخ حواله درهم رهبر بازار دلار شده است. درهم امروز نه تنها وارد کانال جدید شد بلکه تا نزدیک پله چهارم کانال فوق بالا رفت.

سخت گیری برای حواله درهم به ایران؟

برخی از معامله گران امروز مدعی بودند امارات متحده عربی پس از سفر دو هفته قبل معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، سخت‌گیری برای حواله درهم به ایران را بیشتر کرده است و به همین دلیل درهم در تهران ترمز بریده است.

آنها همچنین مدعی بودند صرافی‌ها و بانک‌های بزرگ با احتیاط بیشتری با  مشتریان ایرانی کار می‌کنند و برخی از آنها به طور کامل کار با ایرانیان را متوقف کرده‌اند.

معامله گران می گفتند تأثیر اقدامات امریکا در جهت بستن دست ایران از بازار دبی و عراق  باعث شده نرخ ارز صعودی شود. 

بازار ارز هرات تعطیل بود

 از سوی دیگر هرات امروز تعطیل بود و قیمت دلار نقدی اعلام نشد.البته نرخ دلار فردایی در بازار یاد شده  نسبت به قیمت نقدی عصر دیروز در حول و حوش1 هزار و300 تومان بالاتر بود؛ همین امر زمینه ساز تقویت خریدهای هیجانی در بازار دلار تهران شده بود. 

جهش ۱۰۰۰تومانی دلار در سلیمانیه

سلیمانیه هم امروز بازیگران ارزی تهران را وسوسه کرد تا در موقعیت خرید قرار بگیرند. قیمت اسکناس آمریکایی در بازار مذکور عصر امروز نسبت به روز سه شنبه 1هزار و 100 تومان رشد کرده بود.

جهش ناگهانی قیمت دلار و یورو 

یکی دیگر از نکات قابل توجه امروز افزایش ناگهانی نرخ ارز رسمی بود. قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه 26 بهمن ماه در صرافی ملی جهش قابل توجهی را ثبت کرد. نرخ دلار در سایت صرافی ملی امروز وارد کانال 44 هزار و 45 هزار تومان شد.

اسکناس آمریکایی در زمان نگارش این گزارش برای خرید 44 هزار و 573 تومان و برای فروش 45 هزار و 19 تومان بود. این در حالی است  که روز گذشته قیمت دلار در سایت مذکور در کانال 42 و 43 هزار تومان معامله شده بود. 

از سوی دیگر سایت بازار متشکل معاملات ارز ایران دیروز با قیمت حدود 43 هزار تومان برای دلار بسته شد آخرین نرخ اعلام امروز برای هر دلار آمریکا 44 هزار و 573  تومان درج شده است.قیمت یورو هم امروز در سایت فوق در حول و حوش 1500 تا 1600 تومان گران شد  و وارد کانال 47 هزار تومان شد. قیمت یورو امروز در محدوده 47 هزار  693 تومان به فروش رسید. 

رسیدن دلار رسمی به 45 هزار تومان درحالی است  که فرزین از همان زمان انتصابش در بانک مرکزی بارها اعلام کرده بوده دلار 45 هزار تومان غیر واقعی است و قابل قبول نیست. امروز معامله گران می گفتند فرزین بالاخره خاکریز 45 هزار تومان را  به رسمیت شناخت.

کاهش قیمت اونس طلا 

بازار جهانی طلا امروز شاهد کاهش قیمت اونس طلا بود. فلز گزان بهای جهانی امروز 14 دلار پایین آمد و در محدوده 1835 دلار به فروش رسید. 

قیمت طلا بالا رفت

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار طبق سایت اتحادیه طلا و ارز در زمان نگارش این گزارش نسبت به روز قبل 22 هزار و 700 تومان بالاتر از قیمت دیروز بود.نرخ طلا 18 عیار عصر امروز در محدوده 2 میلیون و 165 هزارو 100 تومان به فروش رسید. 

عبور قیمت سکه از مرز 26 میلیون تومان 

قیمت سکه امامی امروز همزمان با افزایش قیمت دلار و بدون توجه به کاهش قیمت اونس طلا قد کشید. قیمت سکه دیروز به 25 میلیون و 500 هزار تومان رسید.  

معامله گران می گفتند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز رشد کند این امر ممکن است موجب ورود خریداران جدید به بازار شود و سکه به سمت ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گام بردارد. 

قیمت سکه امروز در همین محدوده به فروش رسید. عده ای از معامله گران ظهر امروز می گفتند اگر سکه محدوده یاد شده را حفظ کند احتمالا ورود سکه به کانال 26 میلیون تومان هم محتمل خواهد بود. 

عصر امروز رکورد قیمت سکه جابجا شد  و فلز گران بهای داخلی وارد کانال 26 میلیون تومان شد و تا پله سوم کانال فوق بالا رفت. قیمت سکه بورسی هم امروز در کانال 27 میلیون و تومان به فروش رسید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی