گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار رمزارزها

بیت کوین راه طلا را نرفت!/رشد 6 درصدی میکر

کدخبر: ۵۸۸۹۶۵
اقتصادنیوز: بیت کوین و اتریوم طی یک ماه گذشته وضعیت نسبتا متفاوتی داشته اند. عملکرد اتریوم طی این مدت بهتر از بیت کوین بوده است.
بیت کوین راه طلا را نرفت!/رشد 6 درصدی میکر

به گزارش اقتصادنیوز، امروز بازار ارزهای دیجیتال وضعیت نسبتا متعادلی دارد. البته اکثر نمادها مثبت هستند اما تعداد نمادهای منفی هم کم نیست.

بیت کوین امروز با رشد کمتر از نیم درصد، در حدود نرخ 29300 دلار معامله می شود. این ارز دیجیتال طی یک هفته گذشته 2 درصد کاهش قیمت داشته و در مقیاس ماهانه 4 درصد افت در آن مشاهده می شود.

بیت کوین با ارزش بازار 569 میلیارد دلار طی شبانه روز گذشته 9 میلیارد دلار معامله شده است. طی چند روز گذشته، به آن میزانی که پیش بینی می شد نوسانات بزرگی در بیت کوین رخ نداد. با وجود آنکه قیمت جهانی طلا طی این مدت نوسانات بزرگی را تجربه کرد اما بیت کوین در این چند روز همبستگی با طلا نداشت و نوسانات کوچکی در آن مشاهده شد.

عملکرد بهتر اتریوم طی یک ماه گذشته

اتریوم هم امروز مثل بیت کوین مثبت است و نوسان کمتر از نیم درصد داشته. اما با این حال وضعیت اتریوم در مقیاس هفتگی و ماهانه، بهتر از بیت کوین بوده است. در مقیاس هفتگی، اتریوم یک درصد کاهش قیمت داشته که نصف افت بیت کوین طی همین مدت است.

در مقیاس ماهانه هم این آلت کوین رشد بسیار جزئی (کمتر از نیم درصد) داشته، در حالی که بیت کوین طی این مدت حدود 4 درصد افت کرده است.

ارزش بازار اتریوم در حال حاضر 224 میلیارد دلار است و طی شبانه روز گذشته 3 میلیارد دلار معامله در این آلت کوین انجام شده که یکی از کمترین ارقام معاملات روزانه در چند ماه گذشته محسوب می شود.

بررسی وضعیت آلت کوین ها

امروز در فهرست 50 ارز برتر بازار، اکثر نمادها رشد قیمت داشته اند. البته تعداد نمادهای منفی هم کم نیست. در میان نمادهای مثبت، بیشترین افزایش قیمت را میکر دارد که 6 درصد رشد کرده. کوانت هم با رشد 5 درصدی در جایگاه بعدی است. شیبا اینا و هدرا هم 4 درصد رشد کرده اند. مابقی نمادهای مثبت رشدی کمتر از 2 درصد داشته اند.

در فهرست نمادهای منفی هم استلار با افت 3 درصدی، بیشترین کاهش قیمت امروز را دارد. مابقی نمادهای منفی افتی کمتر از 2 درصد داشته اند.

در مقیاس هفتگی، اکثر آلت کوین ها افت قیمت داشته اند. البته طی این مدت، میکر با رشد 10 درصدی و دوج کوین با رشد 8 درصدی وضعیت مثبتی را ثبت کرده اند. چند آلت کوین دیگر هم رشد داشته اند که تعدادشان دو رقمی نمی شود.

مابقی آلت کوین ها طی این مدت افت کرده اند که منتل و تون کوین با افت 10 درصدی در صدر نمادهای منفی قرار دارند.

ارزش معاملات کم شد

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز با 2 دهم درصد رشد به 1.18 تریلیون دلار رسیده است. اما ارزش معاملات 15 درصد افت کرده و رقم 22 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

ارزش معاملات دیفای طی شبانه روز گذشته کمی پایین تر از 2 میلیارد دلار بوده و در استیبل کوین ها هم 20 میلیارد دلار معامله انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید