احتمال رشد شاخص ها

در انتظار رشد ضعیف بورس/پیش بینی بازار سهام امروز 14 مرداد

کدخبر: ۵۹۰۱۲۷
اقتصادنیوز: بورس در روز سه شنبه وضعیت خوبی داشت و با وجود 3 روز تعطیلی پس از آن، فشار عرضه ها خیلی افزایش نداشت.
در انتظار رشد ضعیف بورس/پیش بینی بازار سهام امروز 14 مرداد

به گزارش اقتصادنیوز ، در جریان معاملات روز سه شنبه بود که اعلام شد چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل هستند. معمولا در روزهای منتهی به تعطیلات، فشار عرضه ها در بورس بالا می رود اما روز سه شنبه که این خبر اعلام شد، اثر زیادی بر معاملات نداشت و فشار عرضه ها هم خیلی بالا نرفت.

چنین شرایطی معمولا در زمانی ایجاد می شود که قرار است بازار در روز کاری پس از آن، صعود داشته باشد. البته این دفعه به این دلیل که بازار به صورت ناگهانی با چنین خبری مواجه شد ممکن است رفتار تکراری دفعات قبل را نداشته باشد. اما فعلا چیزی که اکثر کارشناسان به رخ دادنش امیدوار هستند این است که بازار در روز شنبه مثبت باشد.

یکی از نکات مهم درخصوص معاملات روز سه شنبه این بود که نمادهای پالایشی با صف خرید بسته شدند. البته صف های خرید در نمادهای پالایشی خیلی سنگین نبود و ممکن است روز شنبه، این نمادها دوباره به صف خرید نرسند. اما همین که با صف خرید معاملات سه شنبه را به پایان رساندند نکته مثبتی است.

3 ماه از آغاز افت بازار گذشت

با توجه به ادامه دار شدن افت بازار و شیب تند این افت، حالا بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بورس باید یک رشد داشته باشد که ممکن است این رشد، فقط یک اصلاح در مسیر نزولی باشد.

اما همین رشد هم می تواند تا حدودی وضعیت را بهتر کند. در حال حاضر حدود 3 ماه از روزی که بازار افت خود را آغاز کرد می گذرد. طی 2 سال گذشته معمولا دوره های افت بازار، 4-5 ماهه بوده اند و اگر قرار باشد این بار هم به همین میزان در فاز نزولی باشیم، احتمال اینکه بازار از مهر ماه تغییر روند دهد زیاد است.

با این وجود قرار نیست تمام این 5 ماه بازار افت کند و در همین مسیر نزولی نیز اصلاح های کوچک به سمت بالا، محتمل است.

احتمال رشد شاخص ها

روز سه شنبه ارزش معاملات خرد به 4 هزار میلیارد تومان رسید که گرچه عدد کمی است، اما نسبت به روز دوشنبه رشد کوچکی در ارزش معاملات رخ داد. با این حال برای بهتر شدن وضعیت بازار نیاز است که ارزش معاملات رشد بیشتری داشته باشد.

با توجه به شرایط معاملات روز سه شنبه و در نظر گرفتن وضعیت فعلی بازار، احتمالا امروز شاخص ها با رنگ سبز بازگشایی خواهند شد. البته احتمالا با رشد شاخص ها، افزایش عرضه ها را نیز در بازار داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید