گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز پشت خطی؛

خیز دلار در بازار شبانه/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 18 شهریور

کدخبر: ۵۹۶۹۱۹
اقتصادنیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در معاملات پشت خطی جمعه شب به سمت مرز 50 هرار تومان خیز برداشت و در محدوده 49 هزار و 800 تومان به کار خود پایان داد.
خیز دلار در بازار شبانه/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 18 شهریور

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز جمعه نوسان صعودی را ثبت کرد و تا نزدیک سطح 49 هزار و 800 تومان بالا رفت. 

روز جمعه اگرچه نرح دلار تا حدودی صعودی شد اما قیمت تتر اندکی پایین‌ آمد اما همچنان در سنگر 50 هزار تومان قرار دارد. قیمت دلار سلیمانیه هم در پشت‌خط با افزایش به 49 هزار و 920 تومان رسید. اگر قیمت دلار سلیمانیه امروز به 50 هزار تومان برسد و تثبیت داشته باشد احتمالا دلار تهران هم وارد این کانال شود.

از سوی دیگر بازار ارز هرات که کار خود را در سه‌شنبه هفته گذشته در 49 هزار و 300 تومان به پایان رسانده بود، در پشت‌خط جمعه شب، با افزایش به 49 هزار و 650 تومان رسید.

در شرایط فعلی در حالی که عده از معامله گران از احتمال نوسان صعودی قیمت دلار در روز جاری سخن می گویند، گروهی نیز معتقدند خط قرمز بازارساز، دلار 50 هزار تومانی است و قیمت دلار نمی‌تواند به این کانال برسد.

فعالان بازار معتقدند مرز 49 هزار و 600 تا 700 تومان به سد مهم افزایش تبدیل شده است. به باور آنها اگر  قیمت دلار امروز  در مرز مقاومت 49 هزار و 650 تومان اصلاح دهد و در سطح 49 هزار و 200 تومان حمایت شود احتمال شکسته شدن مقاومت وجود دارد.

با این حال، اگر  دلار مقاومت 49 هزار و 600 تومان بشکند مرز روانی 50 هزار تومان اولین سد افزایش خواهد بود و مقاومت مهم بعدی 50 هزار و 200 تومان است. از نظر فنی‌ها برای اینکه قیمت دلار به روند نزول برگردد باید در زیر 48 هزار و 900 تومان تثبیت دهد.

البته با تمام این اوصاف، برخی هم باور دارند که بازار در انتظار نشست شورای حکام است و از احتمال نوسان محدود  قیمت دلار در روز جاری سخن گفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید