«اقتصاد نیوز» گزارش می‌دهد؛

رونمایی از محرک مهم بازار سکه/پیش‌بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۵۹۷۳۵۰
اقتصادنیوز: در معاملات پشت خطی یکشنبه شب ، فعالان سیاسی و اقتصادی می گفتند به نظر می رسد بازار سکه امروز به اخبار سیاسی نیم نگاهی داشته باشند.
رونمایی از محرک مهم بازار سکه/پیش‌بینی قیمت سکه امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی یکشنبه شب تغییر قابل توجهی نکرد اما به نظر می رسد ادعای جدید  رویترز درباره آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در بازار امروز تا حدودی مورد توجه معامله گران ارز و سکه قرار بگیرد.

خبرگزاری رویترز عصر دیروز گزارش خود اعلام کرد  قرار است طی هفته آینده با آزاد شدن و خروج پنج شهروند دو تابعیتی ایرانی آمریکایی از ایران، 6 میلیارد دلار از وجوه مسدود شده ایران به بانک‌های قطر واریز شود.

طبق ادعای رویترز، سیامک نمازی ۵۱ ساله، عماد شرقی ۵۹ ساله و مراد طاهباز ۶۷ ساله که از تابعیت انگلیسی نیز برخوردار است،‌ از جمله این افراد هستند. 

از سوی دیگر امروز قرار است نشست شورای حکام در وین برگزار شود. چند روز قبل بود که جزئیات گزارش آژانس در این باره منتشر شد که البته حاوی نکات مثبت و منفی توامان بود.

با این وجود برخی رسانه‌های غربی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده‌اند که هیچ ‌برنامه ای برای صدور قطعنامه‌ علیه ایران در نشست شورا برنامه ریزی نشده اما احتمال صدور بیانیه‌ مشترک را محتمل دانسته اند.

فارغ از آنچه در فضای سیاست در جریان است، در بازار، روز گذشته قیمت سکه دو نرخی بود. عصر دیروز عده ای از معامله گران مدعی بودند که قیمت سکه با کاهش 200 هزار تومانی به کف کانال 28 میلیون تومان برخورد کرد.

در این بین عده‌ای دیگر می‌گفتند که قیمت سکه در حول و حوش 28 میلیون و 200 هزار تومان معامله شده است.

تحلیلگران باور دارند سکه در حال حاضر دو مرز مقاومتی 28 میلیون و 500 هزار تومان و 28 میلیون و 800 هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر بالای این دو محدوده ماندگار شود به دنبال آن برای شکست کانال 29 میلیون تومان تلاش خواهد کرد.

از سوی دیگر اگر از مرز 28 میلیون تومان عقب نشینی کند ممکن است تا نیمه کانال 27 میلیون تومان پایین برود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید