گزارش اقتصادنیوز از بازار دلار و سکه؛

بازار دلار چشم انتظار سفر رئیسی به نیویورک

کدخبر: ۵۹۸۶۵۶
اقتصادنیوز: طبق خبرها قرار است امشب سید ابراهیم رئیسی عازم نیویورک شود و به نظر می رسد معامله گران ارز و سکه به نتایج این سفر نیم نگاهی داشته باشند.
بازار دلار چشم انتظار سفر رئیسی به نیویورک

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا پس از گذشت تعطیلات، امروز یک کاهش کم‌سابقه را به ثبت رسانده است.

قیمت دلار امروز، شنبه 26 شهریور ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش 8 تومانی نسبت به‌روز کاری قبل در سطح 41 هزار و 279 تومان قرار گرفته است. این میزان کاهش دلار تقریباً طی یک ماه اخیر بی‌سابقه بوده است.

همچنین قیمت یورو نیز امروز هم راستا با دلار با کاهش قابل‌توجه 264 تومانی در سطح 44 هزار و 18 تومان قرار گرفته است.

در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم 11 هزار و 240 تومان بر تابلو درج شده که تغییر محسوسی نسبت به‌روز گذشته نداشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 527 تومان، 40 هزار و 16 تومان و 10 هزار و 218 تومان درج شده است.

در بازار غیر رسمی هم امروز قیمت دلار و درهم بر مدار کاهش قرار گرفت. در تهران قیمت دلار  به سمت مرز مقاومتی 49 هزار و 600 تومان عقب‌نشینی کرد. این در حالی است که پیش از تعطیلات چند روز گذشته اسکناس آمریکایی تا پله اول کانال 50 هزار تومان هم پیشروی کرده بود.

از سوی دیگر بازار ارز هرات شاهد رنج شدن قیمت دلار نسبت به‌روز گذشته بود. هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده امروز در حدود 49 هزار و500 تومان تا 49 هزارو 600 تومان به فروش رسید.

به نظر می‌رسد با نزدیک‌شدن موضوع آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا به ایستگاه پایانی، بازیگران ارزی هم در لاک احتیاط فرو رفته‌اند و بی‌محابا دست به خرید نمی‌زنند.از طرفی هم بازار به سفر سید ابراهیم رئیسی به نیویورک و نتایج این سفر هم چشم دوخته است.  در حال حاضر با توجه به داغ شدن موضوع تبادل زندانیان، گمانه زنی ها درباره احتمال گفتگوی مقامات سیاسی ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در بین معامله گران دلار  برجسته شده است.

بررسی ها نسان می دهد امواج مدیا  هم قبلاً گزارش داده بود، قرار است رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی آتی سازمان ملل در نیویورک شرکت کند. تلاش‌ها برای تشکیل نشستی بین ایران و سایر امضاکنندگان برجام در حاشیه گردهمایی سالانه رهبران جهان در حال انجام است.

در بازار طلا هم قیمت هر گرم طلا 18 عیار امروز با افت تقریبا 7 هزار تومانی بر روی 2 میلیون و 340 هزار و 100 تومان معامله شد. اما قیمت سکه امامی در بازار امروز در مقایسه با هفته گذشته با ریزش 50 هزارتومانی با 28 میلیون و 200 هزار تومان به فروش رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید