لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛

پیام راکتی حماس به عربستان رسید!/ شوک اسرائیلی در خاورمیانه

کدخبر: ۶۰۲۵۹۲
اقتصادنیوز: گزارش های خبری از شدت گرفتن درگیری میان نیروهای حماس با نظامیان اسرائیلی حکایت دارد؛ درگیری که از ساعت 6:30 صبح امروز به وقت محلی آغاز و تاکنون ادامه یافته است. الجزیره به نقل از سخنگوی حماس گزارش داده است که این حمله، پیامی به کشورهای عربی است که قصد عادی سازی روابط با اسرائیل دارند.
پیام راکتی حماس به عربستان رسید!/ شوک اسرائیلی در خاورمیانه

به گزارش اقتصادنیوز، از دقایق ابتدایی صبح امروز حمله گسترده راکتی مقاومت فلسطین در نوار غزه به اراضی اشغالی، به تیتر یک رسانه‌های جهان تبدیل شد؛ حمله‌ای که تا لحظه تدوین این گزارش به کشته شدن 22 نفر از صهیونیست‌ها و زخمی شدن صدها نفر و اسارات 35 نفر انجامیده است.

هر چند که آمارهای رسانه‌ها از تعداد محروحان و کشته شدگان اسرائیلی ضد و نقیض است اما شمار زیادی از بیمارستان‌ها از حجم بالای مجروحان خبر می‌دهند.

همچنین، منابع رسانه‌ای اسرائیل تاکید کردند که صدها راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور و برخی مناطق در مرکز اراضی اشغالی شلیک شده است.

در پی این حمله راکتی گسترده آژیر خطر در تل آویو، ریشون لتزیون، رحوفوت و مناطق دیگری به صدا درآمده است.

بر اساس گزارش الجزیره، سفیر اسرائیل در سازمان ملل مدعی شده است که جنگنده‌هایی که از چند نقطه مختلف به اسرائیل نفوذ کرده‌اند «ده‌ها غیرنظامی اسرائیلی را کشتند».

وی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: اسرائیل به هر طریقی که لازم باشد برای حفاظت از شهروندان خود عمل خواهد کرد و ما هزینه کامل را از سازمان های تروریستی خواهیم گرفت. ترور هرگز پیروز نخواهد شد. 

 ما در جنگ هستیم

همچنین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در واکنش به این حمله گفت: «صبح امروز حماس حمله‌ای را به اسرائیل انجام داد و من دستور دادم که شهرک‌های اسرائیلی را از «خرابکاران» پاکسازی کنند. من دستور به کارگیری نیروهای ذخیره را دادم. ما با قدرتی که دشمنان اسرائیل قبل از آن چنین قدرتی را ندیده باشند پاسخ خواهیم داد.»

وی ادامه داد: «ما در وضعیت جنگ هستیم نه در عملیات نظامی یا یک دور درگیری. ما در جنگ هستیم. من از شهروندان می‌خواهم به دستورات گوش کنند. ما در این جنگ پیروز خواهیم شد.»

در پی این حمله، رسانه‌های عبری در گزارش‌هایی با اشاره به ادامه عملیات مقاومت فلسطین علیه اهداف صهیونیستی، اذعان کردند که؛ «خیابان‌ها و معابر در اراضی اشغالی به مناطقی خالی از سکنه تبدیل شده است.»

مقامات اروپایی نیز در واکنش به عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» مبارزان فلسطینی در موضع‌گیری تکراری و قابل‌پیش‌بینی عملیات واکنشی گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین را محکوم و حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

صابر گل‌ عنبری، روزنامه‌نگار و تحلیگر مسائل منطقه در یادداشتی تلگرامی با عنوان «اسرائیل در شوک!» نوشت: «حملات غافلگیر کننده امروز، دولت نتانیاهو را در برابر یک شکست اطلاعاتی و امنیتی قرار می‌دهد؛ به گونه‌ای که در روزها و ساعات گذشته هیج نشانه‌ای از طرف اسرائیلی دال بر پیش بینی چنین حمله‌ای و به تبع آن آمادگی لازم برای مقابله با آن وجود ندارد. در گذشته در چنین مواقعی، معمولا ارتش اسرائیلی قبل از حملات فلسطینی، هشدارهای لازم را به شهرک های پیرامونی نوار غزه می‌داد، اما این بار چنین اتفاقی نیفتاد و حتی گنبد آهنین هم مثل دفعات قبل عمل نکرد.»

از سوی دیگر، پس از آن که حماس از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد، ارتش اسرائیل حملات هوایی خود به نوار غزه را آغاز کرد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید