گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

هجوم‌ خریداران به بازار دلار و سکه

کدخبر: ۶۰۲۹۰۸
اقتصادنیوز: قیمت دلار و سکه در دو روز ابتدای هفته جاری جهش چشمگیری را ثبت کرده است.
هجوم‌ خریداران به بازار دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار و سکه در دو روز ابتدای هفته جاری  به سان اسب سرکشی عمل کرده که رام کردن آن کار دشواری بوده است.

به نظر می رسد آنچه که دلار تهران را این روزها غیر قابل کنترل کرده است ورود تقاضای خرد به بازار به خاطر تغییر جهت انتظارات است، مردم بارها التهاب در بازار ارز را در اثر شرایط و تحت تاثیر اخبار مختلف تجربه کرده اند و همین مسئله هجوم خریداران خرد را شدت بخشیده است.

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی باور دارند رفتار هیجانی معامله گران موجب شده قیمت ها به صورت آسانسوری بالا برود.

به عقیده آنها یکی از دلایل اصلی صعود رشد قیمت‌ها  ناشی از جنگ بین حماس و اسرائیل است. همین امر باعث شده سطح تقاضا در بازار افزایشی شود. برخی از معامله‌گران می‌گویند با جهش یکباره قیمت دلار احتمال اصلاح‌شدن آن نیز دور از انتظار نیست معامله‌گران می‌گویند با توقف حملات میان طرفین احتمالاً روند صعودی قیمت دلار هم متوقف می‌شود.

طبق ادعای معامله‌گران امروز شیب صعودی قیمت دلار تندتر از روز قبل بود اسکناس آمریکایی توانست خاکریز ۵۲ هزار تومان را هم فتح کند و عصر امرز تا نزدیک پله‌ دوم این کانال رشد کرد. این قیمت درواقع بالاترین قیمت دلار از اوایل خردادماه سال جاری تاکنون بوده است. تکنیکالیست‌ها می‌گویند در حال حاضر مرز مقاومتی ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان مرز مقاومتی مهمی است که بازار به آن توجه دارد.

در کنار بازار دلار، قیمت درهم نیز که روز گذشته مرز مقاومتی مهمی را شکسته بود امروز با افزایش تقاضا روبرو شد و نه‌تنها وارد کانال ۱۴ هزار تومان شد؛ بلکه به ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان هم رسید. در واقع در حال حاضر نرخ برابری درهم به دلار در کانال ۵۳ هزار تومان قرار دارد و همین فاصله یک هزارتومانی هم سطح انتظارات را صعودی کرده است.

 در هرات هم بازار دلار از روز گذشته به دلیل زلزله شدیدی که در افغانستان رخ‌داده تعطیل است؛ اما دلار فردایی در این بازار جهش قابل‌توجهی را ثبت کرده ویکی از سیگنال‌های صعودی به تهران هم می‌تواند همین عامل باشد قیمت دلار فردایی در هرات امروز با ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان شروع به کار کرد و در عصر  در حدود ۵۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.
 
از سوی طبق اعلام سایت اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران، قیمت سکه امامی امروز به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید؛ این در حالی است که روز شنبه قیمت هر قطعه سکه امامی در حول‌وحوش ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید