رصد بازار خودروهای داخلی؛

موج سواری وزیر صمت با روند کاهشی امروز قیمت خودرو + جدول

کدخبر: ۶۰۵۶۰۳
اقتصادنیوز: امروز اول آبان 1402 روند افزایشی قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو در بازار تغییر کرد و با این شرایط ایران‌ خودرویی‌ها با افت راهی بازار شدند.
موج سواری وزیر صمت با روند کاهشی امروز قیمت خودرو + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ فعالان بازار خودرو معتقدند امروز و با نوسان اندک نرخ دلار قیمت خودرو هم در بازار افت کرد. افت قیمت خودرو در بازار امروز در حالی رقم خورد که در اولین روزهای هفته جاری شاهد رشد قیمت خودروهای داخلی در بازار بودیم. با کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت در توصیه‌ای به خریداران خودرو عنوان کرد که مردم در خرید خودرو عجله نکنند، شرایط رو به بهبود است. با توجه به این اخبار می‌توان گفت وزیر صنعت، معدن و تجارت امیدوار است که بی‌ثباتی در بازار خودرو از بین برود. براساس ارزیابی بازار بیشترین کاهش قیمت در میان پرطرفدارهای ایران خودرو به «هایما S8» رسید و این خودرو با کاهش 20 میلیونی راهی بازار شد. سایر پرطرفدارهای ایران خودرو امروز افت یک تا دو  میلیون داشتند و «پژو 206 دنده‌ای» تنها خودرویی است که بدون تغییر راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایما S8»، «تارا اتومات V2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 دنده‌ای » در بازار 480 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S8 پلاس» امروز مجدد وارد کانال منفی شد و با افت 20 میلیونی در بازار قیمت گذاری شد و قیمت آن به یک میلیارد و 560 میلیون تومان رسید. ارزیابی بازار هم چنین از افت 2 میلیونی «تارا اتوماتV2» در بازار امروز حکایت دارد و قیمت این خودرو  773 میلیون تومانی شد. از سوی دیگر براساس ارزیابی‌ها می‌توان گفت خانواده دنا هم امروز افت قیمت داشتند و با این شرایط «دنا پلاس 6دنده توربو» 742 میلیون تومان قیمت خورد،‌ اما «دنا پلاس توربو اتومات» و با قیمت 803 میلیون تومان راهی بازار شدند. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار 610 میلیون تومان قیمت خورد و افتی یک میلیون تومانی داشت.

ایران اکو 1

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید