گزارش اقتصادنیوز از بازار دلار و سکه

بازار دلار بی رمق شد/ طلا و سکه پیشروی کردند

کدخبر: ۶۱۵۰۵۶
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی هم که دو روز قبل با ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار بسته شده بود، ظهر امروز با رشد ۵۰ هزار تومان بر روی ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفت
بازار دلار بی رمق شد/ طلا و سکه پیشروی کردند

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در دومین روز هفته جاری مانند روزهای گذشته شاهد نوسان نرخ دلار در یک محدوده مشخص بود‌.قیمت دلار امروز یکشنبه ۱۹ آذر ماه در مقایسه با دیروز اندکی بالاتر معامله شد.عده ای از معامله گران می گفتند با نوسان صعودی قیمت درهم، اسکناس آمریکایی در تهران رشد محدودی را ثبت کرد.

قیمت دلار روز شنبه با ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان به کار خود خاتمه داد و در شروع معاملات نقدی روز جاری به ۵۰ هزارو ۳۳۰ تومان رسید و در نهایت بر روی ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان ایستاد.در همین راستا نرخ حواله درهم نیز تقریبا ۴۰ تومان صعودی شد و به ۱۳ هزارو ۸۴۰ تومان رسید اما در نهایت بر روی ۱۳ هزارو ۸۲۰ تومان قرار گرفت.این مرز برای دلار محدوده مهمی است و در صورتی که درهم نزولی شود احتمال اینکه دلار عقب نشینی کند وجود دارد.علاوه بر تهران، درهرات هم نرخ دلار در حدود ۵۰ هزارو ۲۰۰ تومان به فروش رسید. نکته مهم این است که بازار قدرت زیادی برای صعود ندارد و نوسان گیران کوچک در حال نوسان گیری هستند.بازارساز سد راه جناح افزایشی قرار گرفته و پول‌های موجود در بازار به اندازه‌ای نیست که بتواند نرخ ارز و میزان تورم را مانند سابق تحت تاثیر قرار دهد.گفته می شود سیاست‌های کنترل نقدینگی میزان نقدینگی آماده معامله در هر بازار را کم‌کرده است و افزایش منابع بانک مرکزی مانع از جهش دلارشده است.

 بر دلار و اتفاقات بازار ارز، بازار طلای جهانی امروز یکشنبه تعطیل رسمی بود. قیمت هر اونس طلا روز قبل با ۲۰۰۵ دلار بسته شد. نکته مهم این است که شورای جهانی طلا اعلام کرده منتظر اوج قیمت باشید. این شورای پیش‌بینی می‌کند احتمالاً طلا به طور قابل‌توجهی بالاتر برود.

در بازار داخل هم قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۲ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز شنبه تقریباً ۶ هزار تومان گران شده بود. قیمت سکه امامی هم که دو روز قبل با ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار بسته شده بود، ظهر امروز با رشد ۵۰ هزار تومان بر روی ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفت
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید