گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

ریزش بورس در روز آخر هفته

کدخبر: ۶۱۵۶۸۳
اقتصادنیوز: در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند.
ریزش بورس در روز آخر هفته

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه بیست و دوم آذر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 3 هزار و 174 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 158 هزار و 92 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش 7 واحد در رقم 752 هزار و 111 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 10 واحدی به رقم 26 هزار و 255 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 130 واحد به سطح 136 هزار و 208 واحد رسید. 

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز شپنا، شتران و کچاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل وبملت، رانفور و وصندوق از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، خاور و کرمان بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، مادیرا و گلدیرا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد حفارس بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و ذوب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرومیت، کرمان و کمرجان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 745 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 9 میلیارد تومان بود که 21 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 15 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 408 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 59 نماد صف خرید داشتند و 37 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 2 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 183 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 28 درصدی به 277 میلیارد تومان رسید.

020922

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید