خبر بد تازه حماس به اسرائیل!

دردسر جدید نظامیان اسرائیلی در تونل‌های غزه

کدخبر: ۶۱۶۱۷۵
اقتصادنیوز: یکی از سخنگویان حماس خبر بد تازه‌ای به تل‌آویو داد.
دردسر جدید نظامیان اسرائیلی در تونل‌های غزه

به گزارش اقتصادنیوز  با گذشت هفت هفته از عملیات زمینی اسرائیل در غزه، یکی از چالش‌های کلیدی پیش روی ارتش اسرائیل، هزارتوی تونل‌های حماس است که می‌گوید کل نوار را در بر می‌گیرد. در همین زمینه یکی از سخنگوهای حماس اعلام کرد که این گروه، تونل‌های خود را در برابر پمپاژ آب مقاوم‌سازی کرده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، یک مقام آمریکایی در روز سه‌شنبه به سی‌ان‌ان گفت که در تلاش برای نابودی شبکه تونل‌های حماس، اسرائیل شروع به جاری‌کردن آب دریا در برخی از تونل‌های کرده است. او افزود که ارتش اسرائیل «به دقت» این روش را «به صورت محدود» آزمایش می‌کند.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن، سیلاب دریا می‌تواند برای تخریب شبکه تونلی در مقیاس بزرگتر افزایش یابد.

اکوایران در ادامه ترجمه این خبر آورده است: با این حال، این روش دشوار و بحث‌برانگیز است. حتی اگر آب کافی و با فشار بالا به تونل‌ها سرازیر شود، ممکن است فقط تا حدی نتیجه بدهد. همچنین خطر آلوده‌شدن منابع آب شیرین و آسیب‌رساندن به زیرساخت‌های باقی‌مانده در روی زمین نیز مطرح است.

خطر کشتن اسرایی که هنوز در دست حماس بوده و گمان می‌رود که در زیر زمین نگهداری می‌شوند نیز همچنان یکی از نگرانی‌های کابینه اسرائیل است.

این مقام آمریکایی گفت که اسرائیل مطمئن نیست که آیا این روش جواب می‌دهد یا خیر، اما آن‌ها به آمریکا اطمینان داده‌اند که مراقبند و این طرح را فقط در تونل‌هایی آزمایش می‌کنند که معتقدند اسرا در آنجا نگهداری نمی‌شوند.

سخنگوی حماس نیز در روز پنجشنبه گفت که این گروه تونل‌های خود در برابر پمپاژ احتمالی آب به داخل، مقاوم‌سازی کرده است.

اسامه حمدان، سخنگوی حماس در یک کنفرانس خبری در بیروت گفت: «تونل‌ها توسط مهندسان آموزش‌دیده و تحصیلکرده ساخته شده که تمامی حملات احتمالی اشغالگران، از جمله پمپاژ آب را در نظر گرفته‌اند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید