بررسی آمار تولید و فروش گروه سمند در پایان آذر 1402؛

پژو پارس سیگنال منفی دریافت کرد/جانشین خودروی پُر طرفدار بازار تو زرد از کار درآمد

کدخبر: ۶۱۹۱۰۱
اقتصادنیوز : گروه سمند در پایان پاییز 1402 با افت تولید و فروش مواجه شد و این خبر برای پژو پارس که قرار است به موزه برود و سورن پلاس با موتور XU7P جای آن را بگیرد خبر خوشایندی نیست.
پژو پارس سیگنال منفی دریافت کرد/جانشین خودروی پُر طرفدار بازار تو زرد از کار درآمد

به گزارش اقتصادنیوز، ایران خودرو اعلام کرده قرار است سورن پلاس با موتور XU7P جایگزین پژو پارس شود و بررسی وضعیت تولید گروه سمند نشان می دهد محصول جایگزین پژو پارس حال و روز خوشی ندارد.

بررسی صورت های مالی ایران خودرو در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد این خودروساز در پایان آذر سال جاری در مجموع نزدیک به 41 هزار و 470 دستگاه انواع سمند را در خطوط تولید تکمیل کرده است. اما این خودروساز در مدت مشابه سال گذشته حول و حوش 55 هزار و 470 دستگاه از محصولات حاضر در گروه سمند را تولید کرد.

خبر مرتبط
سامانه یکپارچه فروش خودرو هندی شد!

اقتصادنیوز: سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی بروز رسانی شد. چهار محصول جدید برندهای جهانی خودروساز قرار است به زودی از مسیر این سامانه در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

بنابراین شاهد افت تولید نزدیک به 25 درصدی در تولید گروه سمند در پایان آذر 1402 به نسبت مدت مشابه سال گذشته هستیم.

همین اتفاق در ارتباط با فروش گروه سمند به نوعی رقم خورده است. ایران خودرویی ها طی 9 ماهی که از سال جاری گذشت در مجموع حدود 38 هزار و 600 دستگاه انواع سمند را به بازار عرضه کردند. چناچه این تیراژ فروش را با فروش سال گذشته گروه سمند در همین بازه زمانی مقایسه کنیم، شاهد خواهیم بود که فروش انواع سمند افت حدود 26 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

آبی های جاده مخصوص در پایان آخر ماه فصل پاییز حول و حوش 52 هزار و 300 دستگاه سمند را برای مشتریان خود فاکتور کردند.

افت تولید و عرضه سمند در حالی رقم خورده است که خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص از برنامه خود برای جایگزین پژو پارس با سورن پلاس با موتور XU7P رونمایی کرد. این جایگزینی این گمانه را مطرح کرد ایران خودرویی ها تولید سمند را افزایش خواهند داد تا علاوه بر بازار سمند، متقاضیان بازار پژو پارس را نیز پوشش دهند. اما تا پایان پاییز 1402 نه تنها این مهم اتفاق نیفتاده است که شاهد هستیم بازار سمند از مسیر افت تولید و عرضه این گروه خودرویی تا اندازه ای با مشکل مواجه شده است. بنابرانی می توان گفت تا پایان آذر 1402 جانشین پژو پارس تو زرد از کار درآمده زیرا ایران خودرویی نتوانسته اند آن طور که باید و شاید تولید گروه سمند را به میزانی که باید افزایش دهند.

فراموش نکنیم بعد از رونمایی از محصول جایزیگن پژو پارس، متقاضیان پژو پارس چندان از ایده ایران خودرویی ها استقبال نکردند. پرطرفداران پژو پارس معتقدند سورن پلاس با موتور XU7P نمی تواند خودروی مناسبی برای جایگزینی پژو پارس باشد.      

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید