گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار و سکه ؛

بازار طلا داغ شد/ 2 دلیل مهم افزایش قیمت سکه/ آخرین قیمت دلار امروز

کدخبر: ۶۳۷۸۷۳
اقتصادنیوز: قیمت طلا و سکه امروز هم مسیر صعود را دنبال کردند اما امروز در بازار ارز چه خبر بود؟
بازار طلا داغ شد/ 2 دلیل مهم افزایش قیمت سکه/ آخرین قیمت دلار امروز

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه امامی امروز سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه مانند روزهای گذشته پر نوسان بود؛ در همین راستا بنا بر روایت سایت اتحادیه طلا و جواهر، این فلز گران‌بهای داخلی که سه روز پیش در حول‌وحوش ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شده بود در شروع فعالیت کاری امروز وارد کانال ۴۰ میلیون تومان شد و به ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

این پایان ماجرا نبود و در ادامه معاملات فشار تقاضا برای خرید سکه بیشتر شد و سکه از مرز ۴۱ میلیون تومان هم عبور کرد. به‌این‌ترتیب این فلز زردرنگ داخلی ظهر امروز در زمان تدوین این گزارش رقم 42 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد که در مقایسه با سه روز قبل ۲ میلیون و 200 هزار تومان گران شده است.

اما چه اتفاقی افتاد که کفه ترازوی جناح افزایشی بازار سکه سنگین شد؟ در همین رابطه «محمد کشتی‌آرای نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر» گفته «دو عامل مهم در تعیین قیمت طلا و سکه؛ «نرخ دلار» و «انس جهانی» هستند که هر دو عامل در حال حاضر افزایش قیمت داشتند.»

طبق اظهارات نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر با ایلنا، «انس جهانی نسبت به قبل از عید بیش از ۱۰۰ دلار گران‌تر شده و از ۲۱۵۵ دلار به ۲۲۶۵ دلار رسیده است که این خود عامل مهم در افزایش قیمت سکه در ایران محسوب می‌شود. از سوی دیگر نرخ دلار از ۶۰ هزار تومان قبل از عید به بیش از ۶۲ هزار تومان افزایش‌یافته که این عامل هم در افزایش نرخ سکه اثرگذار است.»

نکته مهم بازار سکه این است که فردا آخرین‌مهلت دریافت سکه‌های اولین حراج مرکز مبادله است و متقاضیانی که در اولین حراج سکه شرکت کردند، می‌توانند تا فردا برای دریافت سکه‌های خود به مرکز مبادله مراجعه کنند و برندگان حراج‌های بعدی هم طبق جدول زمان‌بندی می‌توانند برای دریافت سکه‌های خود اقدام کنند.

Capture

فارغ از قیمت سکه امامی، طلا ۱۸ عیار هم امروز رشد قابل‌توجهی را ثبت کرد. هر گرم از این فلز گران‌بهای داخلی امروز با افزایش 140 هزارتومانی به سطح ۳ میلیون و 449 هزار و 900 تومان رسید. البته لازم به ذکر است که طلا ۱۸ عیار ۳ روز پیش تقریباً ۳۷ هزار تومان و ۵ روز پیش در حدود ۳۰ هزار تومان صعود کرده بود.

از نوسانات نرخ طلا و سکه که بگذریم، بررسی بازار ارز رسمی نشان می‌دهد که قیمت‌ها نوسان کاهشی محدودی داشته‌اند و موج کاهشی نسبی بر بازار حاکم است.

بر همین اساس و آن‌طور که سایت مرکز مبادله ارز و طلا آمده هر اسکناس دلار آمریکا در مرکز مبادله ارز و طلا، ۴۳ هزار و ۴۶۲ تومان معامله شد؛ همچنین قیمت حواله دلار آمریکا ۴۰ هزار و ۵۴۲ تومان بود. هر اسکناس یورو هم امروز به قیمت ۴۶ هزار و ۶۴۸ تومان معامله شد و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۵۱۵ تومان رسید.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۳۴ تومان و حواله آن هم ۱۱ هزار و ۳۹ تومان دادوستد شد.

همچنین امروز در صرافی ملی قیمت خرید دلار ۴۳ هزار و ۲۸ تومان و قیمت فروش دلار ۴۳ هزار و ۴۶۲ تومان اعلام شد. صرافی بانک ملی همچنین اسکناس یورو به نرخ خرید ۴۶ هزار و ۱۸۲ تومان و با ۴۶ هزار ۶۴۸ تومان به فروش رسید. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید