این کشور اروپایی پشت اوکراین درآمد/ اعزام نیرو قطعی شد

کدخبر: ۶۴۵۴۲۷
اقتصادنیوز: نخست وزیر لیتوانی اعلام کرد این کشور حاضر است در صورت درخواست اوکراین به این کشور نیروی آموزشی بفرستد.
این کشور اروپایی پشت اوکراین درآمد/ اعزام نیرو قطعی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اینگریدا سیمونیته، نخست وزیر لیتوانی به فایننشال تایمز گفت که مجوز پارلمانی برای اعزام سربازان این کشور حوزه بالتیک به اوکراین برای یک ماموریت آموزشی دارد، اما کی یف این درخواست را نکرده است.

او اذعان کرد که این پاسخ به اقدام تحریک آمیز مسکو تلقی می‌شود و  اگر فقط به پاسخ روسیه فکر کنیم، نمی‌توانیم چیزی ارسال کنیم.

در حال حاضر ۱۰۰ لژیون خارجی فرانسوی که متخصص نگهداری و سرویس تجهیزات و ادوات توپخانه هستند به اوکراین اعزام شده‌اند، اما قرار است این تعداد در نهایت به یک هزار و ۵۰۰ لژیون خارجی افزایش پیدا کند.

خبر مرتبط
پکن برای کنفرانس صلح اوکراین شرط گذاشت!

اقتصادنیوز: سفیر چین در روسیه امروز سه‌شنبه گفت پکن به شرط حضور تمامی طرف‌ها، از کنفرانس صلح درباره جنگ اوکراین حمایت می‌کند.

لژیونر‌ها به مدت سه سال در ارتش فرانسه خدمت می‌کنند و پس از آن می‌توانند تابعیت فرانسه را درخواست کنند. همچنین افسران ارشد لژیون خارجی همگی فرانسوی هستند، اما درجه دار‌ها و نیرو‌های دیگر همگی از اتباع خارجی هستند. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درحالی اوایل هفته جاری بار دیگر احتمال اعزام نیرو‌های ناتو از اروپا به اوکراین را رد نکرد که این اظهارات وی از سوی گروه‌هایی در انگلیس، فرانسه، مجارستان، ایتالیا و اسلواکی مورد انتقاد قرار گرفت و دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز اظهارات مکرون را بسیار خطرناک خواند.

خبر مرتبط
مرگ قهرمان وزنه‌برداری اوکراین در جنگ با روسیه

اولکساندر پیلیشنکو، وزنه‌بردار اوکراینی، در جنگ با روسیه کشته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه