گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

پالس جهانی به بازار سکه تهران/ قیمت سکه؛ شارژ با طلا یا اصلاح با برجام؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۳

کدخبر: ۶۴۵۹۳۳
اقتصادنیوز: قیمت اونس طلا روز جمعه افزایشی شد. در شرایط کنونی با اینکه عده‌ای از معامله‌گران نسبت به شارژ قیمت سکه از سمت بازارهای جهانی امیدوارند، برخی پیش‌بینی متفاوت‌تری نسبت به روند حرکتی سکه در روز جاری دارند.
پالس جهانی به بازار سکه تهران/ قیمت سکه؛ شارژ با طلا یا اصلاح با برجام؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۳

 به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس پیش‌بینی سکه بازان در معاملات پشت خطی روز جمعه، تأثیر پذیرفتن قیمت سکه امامی در اولین روز هفته از قیمت طلای جهانی محتمل است. زیرا قیمت اونس طلا روز جمعه افزایش یافت و در مسیر رسیدن به بهترین جایگاه خود در پنج هفته اخیر بود.

 برخی از تحلیلگران اقتصادی دلیل اصلی رشد فلز زردرنگ جهانی را ناشی از سیگنال‌های کاهش نرخ بهره به دلیل آمار اشتغال ضعیف ایالات متحده می‌دانند.

در همین راستا اونس طلا دیروز به بالای مرز ۲۳۷۰ دلار رسید که نسبت به‌ روز پنجشنبه در حول‌وحوش ۵۰ دلار افزایش داشته است. البته  این فلز گران‌بهای جهانی صبح امروز و در زمان تدوین این گزارش در حدود ۲۳۶۰ دلار به فروش رسید. فنی‌ها معتقدند درصورتی‌که طلای جهانی بالای مرز ۲۳۷۰ دلار تثبیت دهد این اتفاق می‌تواند زمینه‌ساز ورود خریداران بیشتری به بازار شود.

 در شرایط کنونی با اینکه عده‌ای از معامله‌گران نسبت به شارژ قیمت سکه از سمت بازارهای جهانی امیدوارند اما برخی هم می‌گویند درصورتی‌که نوسان معناداری از سمت نرخ دلار و تتر ثبت نشود، احتمال اینکه ضربه صعودی طلا بر سکه تا حدودی تعدیل شود، وجود دارد.

 در سوی دیگر اثرگذاری مولفه‌های اقتصاد سیاسی نیز قابل بررسی است. جمعه ۲ خبر در بین معامله‌گران دست‌به‌دست می‌شد؛ نخست، گمانه‌زنی‌ها درباره شروع مذاکرات جدید ایران و آمریکا بود. آن طور که معامله‌گران می‌گفتند سردبیر یکی از رسانه‌ها در صفحه شخصی خود نوشت که ایران و آمریکا مذاکرات مهمی را آغاز کرده‌اند‌‌؛ مذاکراتی که بنابر این ادعا، هم‌زمان شامل برجام و مسائل منطقه‌ای از جمله جنگ غزه نیز می‌شود. بر اساس این ادعا، ایران هرگونه توافقی را منوط به توقف جنگ غزه کرده است.

 دومین خبر مورد توجه، احتمال بازگشایی بازار طلا در روز شنبه بود. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در آخرین اظهارات خود دررابطه‌با وضعیت بازار و تعطیلی برخی واحدهای طلافروشی در اعتراض به اجرایی‌شدن ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت گفته از همکاران خود در بازار خواسته‌ایم که از روز شنبه واحدهای خود را بازگشایی کرده و فعالیت اقتصادی خود را از سر بگیرند. بااین‌حال باید منتظر ماند و دید این درخواست عملی خواهد شد یا خیر.

 در مجموع سکه امامی در بازار امروز جناح افزایشی مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سپس مرز ۴۲ میلیون تومان را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر اگر مرز فعلی سکه (۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا پله دوم کانال یاد شده وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی