گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه

سیگنال شبانه طلا به بازار/ سکه در یک قدمی کانال جدید/ پیش بینی قیمت امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کدخبر: ۶۴۷۱۲۴
اقتصادنیوز: بنا بر ادعای معامله‌گران به دنبال نوسانات بازار جهانی طلا در روز چهارشنبه، قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب به ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با عصر چهارشنبه ۲۰۰ هزار تومان گران شده است. بنابراین باتوجه‌ به شرایط موجود عده‌ای از سکه بازان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سکه امامی وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شود.
سیگنال شبانه طلا به بازار/ سکه در یک قدمی کانال جدید/ پیش بینی قیمت امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در جریان معاملات نقدی روز گذشته تحت‌تأثیر نوسانات بازار جهانی طلا صعودی شد و در صورتی‌که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله مساوی تقسیم کنیم؛ این فلز گران‌بهای داخلی روز چهارشنبه با رشد سه پله‌ای تا سطح ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت؛ اما در واپسین ساعات کاری بازار بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر با ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

اما در معاملات پشت خطی چهارشنبه‌ شب شیب صعودی سکه تا حدودی تند شد و بر اساس آنچه که معامله‌گران در بازار شبانه ادعا کرده‌اند قیمت این فلز زرد رنگ داخلی در پشت خط چهارشنبه‌شب به ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

فعالان درباره رشد شبانه نرخ سکه‌ امامی بر یک دلیل مهم تأکید داشتند و آن هم تداوم رشد شارپی قیمت اونس طلا بود. در همین رابطه دیروز شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا برای ماه آوریل (فروردین) منتشر شد که این داده‌ها نشان می‌دهد تورم هسته آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در سه سال اخیر رسیده است. بر همین اساس قیمت طلای جهانی روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود رسید و در حول‌وحوش ۲۳۸۴ دلار معامله شد.

البته این پایان ماجرا نبود و این فلز گران‌بهای جهانی بامداد پنجشنبه تا محدوده ۲۳۹۶ دلار رشد کرد و صبح پنجشنبه با قیمت ۲۳۹۲ دلار به فروش رسید. در شرایط کنونی تحلیلگران فنی معتقدند که مرز مقاومتی مهم برای اونس طلا محدوده ۲۴۰۵ دلار است. از سوی دیگر ماندگاری طلا بالای مرز حمایتی ۲۳۸۵ دلار اهمیت زیادی دارد.

 بنابراین باتوجه‌به شرایط موجود عده‌ای از سکه بازان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سکه امامی در روند معاملاتی روز پنجشنبه وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شود؛ اما در مقابل این دیدگاه برخی هم می‌گویند که بازارساز با مداخله ارزی خود جلوی نوسانات ارزی را گرفته است. از سوی دیگر مقامات رسمی بانک مرکزی نیز با اعلام سیاست‌های ارزی جدید خود سیگنال کاهش قیمت را به بازار مخابره کردند. به باور آنها درصورتی‌که دلار کاهشی شود این اتفاق می‌تواند تا حدودی اثر طلا جهانی در بازار سکه را تعدیل کند.

به گزارش اقتصادنیوز،در مجموع برای روز پنجشنبه نوسان سکه روی مرز ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مهم است. درصورتی‌که از این محدوده عقب‌نشینی کند احتمال برگشت سکه تا نیمه کانال ۴۰ میلیون تومان وجود دارد.

خبر مرتبط
درجا زدن دلار در منطقه خاکستری/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقتصادنیوز: معامله گران معتقدند که نوسان کاهشی نرخ دلار در چند وقت اخیر ناشی از سیگنال های رسمی و غیر رسمی است که به بازار مخابره می شود و اسکناس آمریکایی در منطقه خاکستری در حال استراحت است و جانی برای صعود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی