به گزارش خبرگزاری فارس برنامه پایش، با حضور رئیس صندوق بازنشستگی کشوری به بررسی «هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی کشوری» پرداخت. سید میعاد صالحی رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به سوال مجری برنامه پایش درخصوص چرایی انتشار حقوق مدیران هلدینگ‌های این صندوق گفت: از روزی که من منصوب شدم، وزیر کار تاکید کرد که صندوق بازنشستگی باید به پایلوت شفافیت تبدیل شود. اما این حرف در حد شعار باقی نماند و در سه ماه گذشته نشان دادیم که رویکرد صندوق بازنشستگی کشور شفافیت و جوان گرایی است. وی افزود: طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، ما پیشقدم شدیم و حقوق مدیرانمان را منتشر کردیم و فکر می‌کنم این مساله در تاریخ کشور بی‌نظیر باشد که همه دریافتی مدیران منتشر شود. حقوق همه مدیران شرکت‌های تابعه نیز منتشر خواهد شد.

صالحی در توضیح این موضوع با تاکید بر ماده ۸۴ قانون تنظیم گفت: طبق این ماده در پرداختی‌های شرکت‌ها باید سقف رعایت شود. از طرفی طبق مصوبه سال ۹۵ که سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد، بعضی از دستگاه‌ها را از رعایت این سقف معاف کرد. وی در ادامه افزود: کارآیی سامانه شفافیت همین است که کارآیی مدیران در قبال حقوقی که دریافت می‌کنند را نشان دهد. ما در گام اول مدارک تحصیلی مدیران و در گام دوم دریافتی آنها را منتشر کردیم. در گام سوم کارآیی این مدیران نیز منتشر خواهد شد. رئیس صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: دریافتی مدیران دستگاه‌هایی مانند سازمان گسترش، سازمان صدا و سیما، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، تامین اجتماعی و ... از سال ۹۵ هماهنگ شده است، سقف این مدیران رقم‌های بالایی است. من از مدیران این دستگاه‌ها دعوت می‌کنم که حقوق مدیران شرکت‌های خود را منتشر کنند.

صالحی در پاسخ به مجری برنامه درخصوص میزان دریافتی خود از صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: هنوز احکام حقوقی ۹۸ صادر نشده است. اما در سال ۹۸ افزایش سنواتی حقوق نخواهیم داشت و میانگین حقوق من در ۳ ماه اخیر، ماهانه ۶ و نیم میلیون تومان بوده است.رئیس صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: دریافتی مدیران دستگاه‌هایی مانند سازمان گسترش، سازمان صدا و سیما، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، تامین اجتماعی، شرکت نفت و ... از سال ۹۵ هماهنگ شده است، سقف این مدیران رقم‌های بالایی است. سقف حقوق دستگاه‌های مذکور ۳ برابر سقف حقوق سازمان‌های دیگر است. به عبارت دیگر سقف حقوق این دستگاه‌ها ۲۱ برابر حقوق پایه است. بنابراین من از مدیران این دستگاه‌ها دعوت می‌کنم که حقوق مدیران شرکت‌های خود را منتشر کنند.