وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه هفته گذشته به بهانه هفته فرهنگ مالیاتی صاحب‌نظران ایده‌های زیادی در زمینه درآمدهای مالیاتی ارائه کردند، گفت: در جلسه با رئیس‌جمهور نیز بر اقتصاد هوشمند تاکید داشتم. در این اقتصاد بسیاری از مؤلفه‌ها باید از سطح فعلی فراتر رفته و به نظام بیمه، مالیات، پول و فضای کسب و کار برسد. وی ادامه داد: فرآیند طولانی و زمان‌بر کسب مجوز برای کسب و کار قابل قبول نیست؛ از این رو در پی آن هستیم که این روند را سرعت ببخشیم. دژپسند با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که دیروز با وزارت تعاون به امضا رسید، گفت: یکی از دستگاه‌هایی که موضوع کاهش زمان کسب مجوز را پیگیری می‌کند وزارت کار است. البته باید تاکید کنم که همکاری ما با وزارت کار تنها در سطح مالیات باقی نمی‌ماند و به سرعت به سایر سطوح تسری پیدا خواهد کرد.

وزیر اقتصاد افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت راه و شهرسازی نیز در زمینه تبادل اطلاعات همکاری مناسبی با ما دارند. وی تاکید کرد: رونمایی از سامانه‌های جدید نشان دهنده عزم وزارت اقتصاد در الکترونیکی کردن امور است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم به این هدف برسیم. دژپسند همچنین درباره سه سامانه شبکه تعاملی تحلیلگران جوان اقتصاد ایران، برون‌سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک مسکونی و سامانه درگاه الکترونیکی سهامداران (دارا) که در حاشیه نمایشگاه الکامپ از آنها رونمایی شد، گفت: سامانه دارا ابعاد مکانی و زمانی را حذف می‌کند یعنی فرد می‌تواند در هر نقطه و در هر زمان به آنچه می‌خواهد برسد.  وی افزود: در حال حاضر بیش از دو و نیم میلیون برگه کاغذ در بورس استفاده می‌شود.

وی با اشاره به سامانه برون‌سپاری مالیات بر نقل و انتقال املاک مسکونی اظهار کرد: با این سامانه روابط چهره به چهره حذف می‌شود و از سوی دیگر تقاضای سفر به تهران نیز کاهش می‌یابد. این مسائل برای سالم‌سازی اقتصاد کشور ضروری است. وزیر اقتصاد تأکید کرد: در این سامانه متقاضی بدون مراجعه حضوری و با سهولت به پرداخت مالیات نقل و انتقال املاک اقدام می‌کند. وی افزود: در سامانه تحلیلگران، اقتصاددانان از سراسر کشور و حتی خارج کشور می‌توانند دیدگاه‌های خود را برای ما بفرستند. البته ما برای این افراد یک ساختار انگیزشی علمی و مادی در نظر گرفته‌ایم. دژپسند یادآور شد: رویکرد اقتصاد هوشمند می‌تواند به‌طور همزمان مشکلات و چالش‌ها را برطرف و ابرفرصت‌های زیادی ایجاد کند.