حاکمیت به‌دنبال شفاف‌سازی است

محمد فروزنده افزود: اعتماد به‌عنوان نیاز جامعه کنونی و نیروی محرکه چرخه تجاری است و پس از اعتماد، باید شجاعت را توسعه داد؛ به‌طوری‌که اگر جامعه‌ای احساس کند که مورد اعتماد است، با بیان صادقانه ترس‌های خود، شجاعت درمان مشکلات و امکان تغییر را نیز پیدا می‌کند که منجر به اخذ تصمیمات درست خواهد شد.

رئیس اسبق بنیاد مستضعفان، وظیفه مدیران را دفاع از حقوق ذی‌نفعانی که در حال انجام تغییر هستند، دانست و خاطرنشان کرد: تغییر یک الزام است، نه یک خواسته و مدیران وظیفه ایجاد تغییر را ندارند، بلکه باید شرایط خلق فرصت را فراهم کنند، فرصت در محیطی ظهور می‌کند که در آن اعتماد وجود داشته، شجاعت، مورد احترام و شرایط تغییر، مورد دفاع باشد. وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی با پذیرش آثار تحریم، باید شجاعانه به مقابله با آن برخاست، گفت: امروز با توجه به رشد بورس که رشد آن از طلا، ارز، مسکن و حتی از تورم نیز بیشتر است، می‌توانیم اقتصاد را براساس بورس و بر قاعده اعتماد و زمینه‌سازی برای تصمیم‌گیری شجاعانه و ریسک‌پذیری به حرکت درآوریم.

وی در پایان با ابراز خرسندی از همدلی در مجموعه گروه توسعه ملی به مدیران این هلدینگ توصیه کرد: با تشکیل کمیته‌ای از افراد موثق، به تجزیه و تحلیل تصمیمات پرریسک پرداخته و با اعتماد و شجاعت و مسوولیت جمعی بپذیرید؛ حتی اگر در آینده این تصمیمات درست، به غلط مورد سوال قرار بگیرد. سیدمهدی سدیدی مدیرعامل گروه توسعه ملی نیز در این نشست گفت: استانداردسازی در مفاهیم بنیادی از جمله توسعه، رونق، تولید توسعه‌گرا و کار شرافتمندانه از نیازهای گروه توسعه ملی است.