امیدعلی پارسا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جزئیات عملکرد سازمان مالیاتی برای تحقق درآمدهای مالیاتی در سال‌جاری تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور سازمان مالیاتی نمی‌توانست برای جبران کسری بودجه فشار مالیاتی را به‌سمت واحدهای تولیدی ببرد و بر همین اساس تلاش‌های جدی برای دریافت مالیات از مسیرهای جدید از جمله افزایش درآمد از محل مبارزه با فرار مالیاتی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در ۵ماهه امسال نسبت به ۵ماهه سال قبل درآمدهای مالیاتی حدود ۴۵ درصد رشد کرده است، گفت: بر این اساس با توجه به اینکه در قانون بودجه مصوب مجلس که در سال‌جاری با توجه به کاهش درآمدهای نفتی میزان سقف درآمدهای مالیاتی افزایش یافته بود، حدود ۸۹ درصد رقم مصوب محقق شده است، بر این اساس می‌توان گفت عملکرد سازمان در این برهه قابل قبول بوده است.

رئیس سازمان مالیاتی ابراز کرد: بخشی از این افزایش درآمد از محل بدهی‌های معوق، بخشی از محل منابع جدید و بخشی از محل مبارزه با فرار مالیاتی با تاکید بر رصد تراکنش‌های بانکی بوده است. به‌گفته این مقام مسوول در پایان مرداد ماه حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که همان‌طور‌که اشاره شد بار این افزایش درآمد روی واحدهای تولیدی شناسنامه‌دار نبوده و در این مسیر رصد تراکنش‌های بانکی کمک قابل‌توجهی به سازمان کرده است. پارسا گفت: در شرایط رکود اقتصاد سازمان همکاری مناسبی با واحدهای تولیدی داشته است ولی تمام صنوف و حرف باید تحت پوشش سازمان مالیاتی قرار گیرند.