فتاح افزود: بنیاد ۱۷۴ شرکت ثبت شده دارد که از این تعداد ۱۶۹ شرکت فعال هستند و چند شرکت کاغذی برای برخی کارهای مجموعه است. وی با بیان اینکه ۳۶ شرکت بنیاد زیان‌ده بوده‌اند، اظهار کرد: دلیل زیان این شرکت‌ها به‌طور عمده، تغییر قیمت ارز و تلاطمات سال ۹۷ بود، اما این نوید را می دهیم که امسال از خیلی از اینها عبور کرده و تا پایان سال از حالت زیان خارج خواهند شد. رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه تمام پروژه‌های نیمه تمام بنیاد تا آخر سال آینده به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: در بهمن امسال قطعه اول آزادراه با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود و ساختمان پلاسکو نیمه دوم سال آینده به اتمام می‌رسد و به کسبه تحویل داده می‌شود. فتاح با بیان اینکه ۴۵ هزار پرسنل حقوق‌بگیر داریم، افزود: مراقب هستیم در شرایط کنونی کشور تعدیل نیرو در بنیاد نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه قانون بازنشستگی را تا پایان سال رعایت می‌کنیم، تصریح کرد: مجاز هستیم بازنشستگان را تا ۶۰ ساعت به کار بگیریم اما گفته‌ایم با عذرخواهی و احترام مرخص شوند.

فتاح با بیان اینکه از کارهای کوچک خارج می‌شویم و کار موازی با دولت نداریم و با دولت همراه هستیم، تصریح کرد: درحال‌حاضر ۱۱۰۰ پرونده املاک بنیاد در قوه‌قضائیه داریم که با دستور رئیس قوه‌قضائیه شعبه اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده است. فتاح با بیان اینکه تحریم‌ها هیچ اثر منفی در کار بنیاد مستضعفان نداشته است، تاکید کرد: در بزرگ‌ترین پروژه فولاد ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. رئیس بنیاد مستضعفان از تخلیه کاخ مرمر توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: موزه دفینه پس از بازسازی سال آینده به روی مردم بازگشایی می‌شود، همچنین موزه خودرو بازسازی می‌شود و خودروهای کلاسیک و قدیمی در اختیار بنیاد مستضعفان را به نمایش می‌گذاریم. وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال ۹۹ همه پروژه‌های نیمه‌تمام بنیاد مستضعفان به پایان می‌رسد، تاکید کرد: در بنیاد پروژه‌ای که نتوانیم تمام کنیم را شروع نخواهیم کرد. فتاح افزود: ۱۲ منطقه نظیر قلعه‌ گنج، شناسایی کردیم که بنیاد آنجا هم کارهای محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد و هزینه‌ها از نظر تسهیلات فعالیت‌های اقتصادی و ... بر عهده بنیاد خواهد بود. وی با اشاره به اینکه ۳۱ شرکت بنیاد به بورس رفته‌اند و ۱۰ شرکت آماده رفتن به بوررس هستند، افزود: تعدادی از شرکت‌ها منحل، ادغام و سهام برخی شرکت‌ها فروخته خواهد شد. رئیس بنیاد مستضعفان گفت: صادرات بنیاد در ۹ ماه ابتدای امسال به پنج هزار میلیارد تومان رسید.  فتاح با بیان اینکه ما در آزادراه تهران-شمال سرمایه‌گذار هستیم، افزود: دولت باید ۶۰‌درصد سرمایه‌گذاری اراضی را بازگرداند که بخش زیادی از آن تحویل ما شده و ۴۰ درصد بقیه طی ‌۱۰ سال پرداخت می‌شود که همه آنها صرف محرومیت‌زدایی جامعه می‌شود.