از سوی سازمان جهانی بهداشت، برای این بیماری به‌طور مشخص دارویی معرفی نشده است، اما برخی از داروهای دیگر بیماری‌ها، نظیر آنفلوآنزا یا مالاریا، در این بیماری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو دارویی که در روزهای اخیر بیشتر برای این بیماری مطرح شده، هیدروکسین کلروکین و تامی فلو است که این دو دارو برای بیماری‌های مالاریا و آنفلوآنزا به‌کار می‌رود. در روزهای اخیر، با شیوع این بیماری، این داروها کمیاب شده و حتی در برخی بیمارستان‌ها برای بیماران بستری نیز این دارو وجود ندارد. از سوی دیگر، برخی از بیماران مرخص‌شده که باید روند استفاده از داروها در آنها ادامه یابد، با مشکل دریافت دارو روبه‌رو شدند.

در این خصوص بسیاری از داروخانه‌ها داروی تامی فلو را ندارند و باید این دارو از بازار آزاد (ناصر خسرو) تهیه شود. در این بازارها نیز قیمت‌هایی که برای یک ورق ۱۰ تایی از این دارو مطرح می‌شود از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان گزارش شده است، قرصی که در شرایط معمولی قیمت آن باید حدود ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان باشد. در نتیجه این موضوع کار را برای بیمارانی که نیاز به این دارو دارند سخت می‌کند.

 به گفته پزشکان، در صورتی که استفاده از این دارو، در یک دوره تکمیل نشود، نیاز است که بیماران دوباره دوره دریافت دارو را طی کنند تا بهبود پیدا کنند. حال اگر بیماری از بیمارستان مرخص شود، باید در این شرایط به بازار آزاد داروها مراجعه کند تا با هزینه سنگین این داروها را دریافت کند، این درحالی است که بسیاری از بیماران شرایط مالی مناسبی برای دریافت این دارو ندارند.

از سوی دیگر، دریافت این دارو از بازار آزاد نیز، به راحتی امکان‌پذیر نیست و حتی می‌تواند با سوءاستفاده‌هایی نظیر خرید داروهای تقلبی یا تاریخ گذشته روبه‌رو شود. در این شرایط نیاز است که تدابیر به نحوی اتخاذ شود که بیماران متقاضی بتوانند با ارائه مدارک، این دارو را دریافت کنند تا زنجیره دریافت آن برای تکمیل دوره نقاهت قطع نشود، یا اینکه بیمارانی که از بیمارستان ترخیص می‌شوند، بتوانند این دارو را از همان محل دریافت کنند.

نکته آخر اینکه اگرچه این بیماری باعث کسادی بسیاری از کسب‌وکارها در هفته‌های اخیر شده است، اما باعث رونق کار بسیاری از دلالان دارویی در کشور شده است، زیرا در هفته‌های اخیر بسیاری از افرادی که با علائم مشابه روبه‌رو شدند، بدون دستور پزشک و به شکل خودسرانه این داروها را مصرف می‌کنند، در این شرایط تقاضا برای دریافت داروها افزایش یافته است و در مجموع این موضوع کار را برای نیازمندان اصلی دارو سخت کرده است.